وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور از طولانی شدن روند احداث بیمارستان الیگودرز ابراز تاسف کرد و گفت: این بیمارستان از عجایب مدیریتی در کشور است.
کد خبر: ۱۶۷۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۵ 22 January 2016
به گزارش خبرگزاری تابناک  از لرستان، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی درحاشیه بازدید از بیمارستان تازه ساخت الیگودرز افزود: جای تاسف دارد که تکمیل یک بیمارستان کمتر از 100 تختخوابی حدود 25 سال طول کشیده است.

وی اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده در یک سال گذشته سرعت ساخت آن پیشرفت خوبی داشته و بیمارستان هفته گذشته به وزارت بهداشت تحویل شده است.

ابراز تاسف وزیر بهداشت از روند طولانی احداث بیمارستان الیگودرز

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: 75 درصد تجهیزات بیمارستان آماده شده و امید است تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

دکتر قاضی زاده هاشمی اضافه کرد:با توجه کمبود پزشک متخصص در مناطق محروم ، در سال جاری پذیرش دانشجوی پزشک متخصص 30 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به محرومیت لرستان در حوزه بهداشت و درمان به ویژه پزشکان متخصص افزود: بیش از 70 درصد دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی لرستان را افراد بومی تشکیل می دهد.

هفتم آذرماه امسال رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان گفته بود برای تجهیز بیمارستان تازه تاسیس الیگودرز، 400میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گفته دکتر کوروش ساکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی 40 میلیارد ریال از این میزان تقبل کرده و از مجموع 400 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز پرداخت 80 میلیارد ریال در سال جاری مصوب شده است.

عملیات اجرایی بیمارستان 96 تختخوابی الیگودرز بیش از 20 سال گذشته آغاز شده وبه دلیل نبود اعتبار تاکنون به بهره برداری نرسیده است.

شایان ذکر اینکه مجری بیمارستان الیگودرز مسکن و شهرسازی می باشد

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار