در آستانه دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری مرزهای رسمی خسروی و پرویزخان که پیشتر قرار بود به مدت سه روز تعطیل شود کماکان برای انجام واردات و صادرات کالا از این معبرهای رسمی فعال است.
کد خبر: ۱۸۷۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵ 25 February 2016
در آستانه دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری مرزهای رسمی خسروی و پرویزخان که پیشتر قرار بود به مدت سه روز تعطیل شود کماکان برای انجام واردات و صادرات کالا از این معبرهای رسمی فعال است.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: در چند روز گذشته اعلام شد که با توجه به برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری مرزهای رسمی و خسروی و پرویزخان قصرشیرین در روزهای ششم، هفتم و هشتم اسفند ماه جاری به مدت سه روز تعطیل می شود.

مرادعلی تاتار روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دستور لغو تعطیلی این مرزها با توجه به اهمیت انجام فعالیت و مبادلات مرزی از سوی استاندار کرمانشاه به این فرمانداری ابلاغ شد و بر این اساس روند واردات و صادرات کالا از مرزهای پرویزخان و خسروی قصرشیرین همانند گذشته ادامه دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت برگزاری رویداد سیاسی پیش رو در هفتم اسفند ماه و با هدف زمینه حضور و مشارکت گسترده مردم به ویژه فعالان مستقر در مرز شامل کارکنان مجموعه اداری، گمرک، کارگران، تجار و رانندگان تمهیدات لازم برای استقرار شعبه سیار اخذ رای در این مرزهای رسمی اتخاذ شده است.

وی اظهارداشت: همچنین تردد مسافر و ترانزیت سوخت از مرزهای رسمی خسروی و پرویزخان قصرشیرین نیز از این معبرهای رسمی همانند گذشته انجام می شود.

در مرزهای رسمی پرویزخان و خسروی بطور میانگین پنج هزار نفر شامل کارگر، پیله ور، تاجر، راننده، نیروهای خدماتی و انتظامی فعالیت می کنند.

هم اکنون 54 درصد صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق مرز رسمی و بین المللی پرویزخان قصرشیرین انجام می شود.

روزانه به طور میانگین شاهد تردد 250 مسافر به اقلیم کردستان عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان هستیم و همچنین روزانه بیش از یک هزار دستگاه کامیون حامل کالاهای صادراتی از مرز بین المللی پرویزخان و 500 دستگاه کامیون نیز از مرز خسروی به کشور عراق صادر می شود. 

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از 27 هزار نفر جمعیت بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که در امتداد این مرز طولانی، 2 مرز رسمی پرویزخان و خسروی فعال است که پرویزخان با اقلیم کردستان عراق و خسروی با حکومت مرکزی عراق و بخش عربی هم مرز است.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشور هفتم اسفند ماه امسال در201 شعبه اخذ رای با مشارکت بیش از سه هزار و 500 نفر از عوامل اجرایی، نظارتی، امنیتی و انتظامی در مرکز حوزه انتخابیه قصرشیرین برگزار می شود. 

از مجموع شعب پیش بینی شده اخذ رای در این حوزه انتخابیه 36 شعبه مربوط به شهرستان قصرشیرین است که بیش از 700 نفر از عوامل برگزاری انتخابات کار رای گیری از مردم را بر عهده دارند. 

قصرشیرین مرکز حوزه انتخابیه شهرستانهای سرپل ذهاب و گیلانغرب است که از بین 9 نامزد نمایندگی مجلس در این حوزه انتخابیه تنها یک نفر بعنوان نماینده به خانه ملت راه می یابد. 

در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری در شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب از مجموع جمعیت حدود 220 هزار نفری این شهرستان ها 125 هزار نفر واجد شرایط رای هستند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار