اگر دولت قصد دارد اقتصاد مقاومتی را به صورت جدی اجرایی کند، باید اقتصاد کشور را از رکود خارج سازد که این امر نیازمند اخذ تصمیمات شجاعانه در دولت است
کد خبر: ۲۰۱۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۵ 24 March 2016
به گزارش «تابناک یزد»؛ یک عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران اعلام داشت که اگر دولت قصد دارد اقتصاد مقاومتی  را به صورت جدی  اجرایی کند، باید اقتصاد کشور را  از رکود خارج سازد که این امر نیازمند اخذ تصمیمات  شجاعانه در دولت است و افزود که درحال حاضر آن شجاعتی که منجر به اخذ تصمیمات بزرگ در حوزه اقتصاد باشد در دولتمردان مشاهده نمی شود.

"رهبری معظم انقلاب در پیام نوروزی، شعار سال 95 را "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" نامگذاری کردند و تاکید داشتند که گزارشی که برادران ما در دولت به من دادند، نشان می‌دهد که کارهای وسیعی کرده‌اند؛ منتها این کارها کارهای مقدماتی است؛ آنچه که لازم است ادامه یابد، عبارت است از اقدام کردن و عمل کردن و روی زمین، محصول کار را به مردم نشان دادن؛ این آن چیزی است که وظیفه‌ ما است"

حمیدرضا صالحی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی «نسیم آنلاین، برخی از اقدامات دولت در حوزه اقتصاد را به  خودکشی ناشی از ترس تشبیه کرد کرد و افزود که اگر بدنه دولت ترمیم نشود  اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی  امری سخت خواهد بود.

وی، افزود که اکنون وقت عمل به وعده ها بوده و شاه بیت 24 گانه اصول اقتصاد مقاومتی،توجه به اقتصاد درون گرای برون زا بوده که در این راستا توجه به افزایش صادرات غیرنفتی امری ضروری است و افزود:  دولت یازدهم با عمل  به اقتصاد  مقاومتی می تواند سطح رفاه زندگی مردم را به خوبی ارتقا دهد.

وی معتقد است، بدنه دولت یازدهم  همان تصمیمات دولت های نهم ودهم را اتخاد می کند که بر این اساس عملیاتی  شدن اقتصاد مقاومتی دشوارتر خواهد شد.

به گفته صالحی، دولت یازدهم هم باید درک کند که یک دولت گذار بوده بنابراین برای ایجاد تحول در اقتصاد کشور، باید تصمیمات بزرگ  شجاعانه ای را اتخاذ کند.

وی، درباره اثرات پایین نگه داشتن نرخ ارز هم گفت که سیاست  پایین نگه داشتن نرخ ارز از سوی دولت  سبب شده تا  واردات کالا ی خارجی افزایش چشمگیری داشته باشد و افزود که پایین نگه داشتن نرخ  ارز در 2.5 سال گذشته سبب شده که کشور به تولید کنندگان خارجی سوبسید بدهد.

این فعال حوزه صنعت اظهارداشت که تصمیمات بزرگ است که اقتصاد کشور را از رکود خارج می سازد واز اینکه  مولفه اقتصاد آزاد در کشور رعایت نمی شود و اقتصاد به سمت ارایه سوبسید به اقشار حرکت می کند ابراز تاسف کرد.

به گفته صالحی، اقتصاد کشور با عقب ماندگی بزرگی دست و پنجه نرم کرده و نمی توان انتظار داشت که شبه این مشکلات را مهار کرد و ادامه داد که حرکت دولت با شیوه کنونی کشور را در رکود بیشتر نگه خواهد داشت.

وی،گفت که درحال حاضر دولت به سمت سیاست انقباضی حرکت کرده که اگر برنامه ریزی برای رفع  رکود نداشته بلاشد رکود به طور قطع دامن گیر تر خواهد شد.

به گفته صالحی، دولت چاره ای جز گام برداشتن در مسیری که اقتصاد را از رکود خارج می سازد را ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار