کد خبر: ۲۱۰۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۵ 12 April 2016

به گزارش تابناک لرستان،لیلا سلاحورزی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان در همایش استانی «اسوه‌های صبر و مقاومت» که با حضور مادران و همسران و فرزندان شهدا در خرم‌آباد برگزار شد، با اشاره به نقش بانوان در عرصه‌ها و مناسبت‌های مختلف، گفت: خلقت و هبوط حضرت آدم با هوا کامل شد، در کنار پیامبراکرم(ص)، حضرت خدیجه(س) حضور داشت، موسی با آسیه بود که از آسیب‌ها حفظ شد و ابراهیم(ع) با هاجر بود که توانست رسالتش را با موفقیت طی کند.

 لزوم نامگذاری  خیابان های لرستان به نام شهدای زن

سلاحورزی بیان کرد: در کنار امام علی(ع) نیز حضرت فاطمه‌زهرا(س) حضور داشت و در جریان عاشورا نیز حضرت زینب‌کبری(س) پیام‌رسان عاشورا شد و الگوی صبر و مقاومت لقب گرفت.
سلاحورزی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس نیز حضور بانوان باعث شد که انقلاب و کشور ما عزت‌مند و آبرومند شود آن‌ها اگر حضور فیزیکی چندانی در جنگ نداشتند اما در پشت جبهه و در زمینه بدرقه رزمندگان، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و پشتیبانی جنگ نقش مهمی داشتند.
وی با بیان این‌که هرجا نیاز به حضور بانوان بوده چه در دوران دفاع مقدس، چه دوران انقلاب، چه در انتخابات زنان همواره نقش‌آفرینی کرده‌اند، تصریح کرد: ما اسوه‌هایی مثل کبری حافظی، همسر شهید زنده لرستانی سیدنورخدا موسوی در بین بانوان داریم که سال‌هاست از همسرش مراقبت و پرستاری می‌کند.
مدیرکل اموربانوان وخانواده استانداری لرستان با یادکردن از مادران شهدای مدافع حرم افزود: لازم است به‌منظور بزرگداشت مقام و جایگاه مادران و همسران شهدا اقداماتی توسط بنیاد شهید و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان انجام پذیرد.
لیلا سلاحورزی خاطرنشانکرد: ما در لرستان بین ۴۷۰ تا ۵۰۰ شهیده زن داریم که لازم است چند پایگاه و خیابان و محله به نام این شهدای زن نام‌گذاری شود و علاوه‌ بر این جمع‌آوری خاطرات و آثار شهدای زن نیز مدنظر باشد که در این راستا برگزاری یادواره شهدای زن نیز ضروری به نظر میرسد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار