کد خبر: ۲۱۹۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳ 26 April 2016



به گزارش تابناک لرستان ،گودرز کریمی فر،مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به وجود 67 آموزشگاه استثنایی در استان ،عنوان کرد: قریب به 4هزار دانش آموز دراین مدارس مشغول به تحصیل هستند .

وی با بیان این مطلب گفت: با هدف تامین بخشی از هزینه های درمانی و توانبخشی دانش آموزان با نیاز های ویژه طرح ارائه خدمات حمایتی به دانش آموزان با نیازهای ویژه اجرا می شود.


کریمی فر تصریح کرد : این برنامه با هدف ایجاد فرصت های برابر آموزشی و برخورداری دانش آموزان با نیاز های ویژه از امکانات بهداشتی و درمانی و ایجاد امنیت روانی والدین و دانش آموزان در ششماهه دوم سال 94پیش بینی و اجرا شده است .

وی با بیان اینکه این طرح در دولت تدبیرو امید کلید خورده است خاطر نشان کرد : از 4هزار دانش آموز استثنایی لرستان یکهزارو 680نفر در مدارس متمرکز و دو هزارو 320نفر هم در مدارس تلفیقی مشغول به تحصیل هستند .

کریمی فر یادآور شد : بر اساس این طرح کمک هزینه جراحی کاشت حلزون ، داروهای مستمر، خدمات بیمارستانی (جراحی ، بستری، شیمی درمانی ، رادیوتراپی) ، خدمات پاراکلنیکی شامل :( MRI آندوسکویی،سونوگرافی ، سی تی اسکن ، اکوکاردیوگرافی ، نوارمغز EEG ) ، نوارعصب ، نوارعضله (EMG ) ،گچ گیری ، تست ورزش ، رادیوتراپی ، رادیولوژی و آزمایشات تخصصی، و خدمات حمایتی مداخله ای و توان بخشی شامل: کمک هزینه خرید سمعک ، کمک هزینه خرید عینک، لوازم کمک بینایی و تجهیزات درشت نما کننده آموزشی ، کمک هزینه های انواع اورتزوپروتز، کمک هزینه های خرید ویلچر و کمک هزینه های خرید عصای سفید به دانش آموزان استثنایی پرداخت می شود .

مدیر کل آموزش وپرورش لرستان بیان کرد: تا کنون بیش از 450پرونده به سازمان آموزش و پر ورش استثنایی کشور ارجاع شده که از این تعداد بیش از یکصد پرونده بررسی و هزینه های مورد نیاز درمانی به حساب دانش آموزان واریز شده است .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار