سرزمین وحی امسال مهمان ایرانی ها خواهد بود؟
تابناک تهران- قرار است وزیر امورخارجه به کمیسیون امنیت ملی برود. برجام دلیل این حضور است اما سبحانی نیا می گوید در صورت حضور در خصوص حج نیز گفت و گو می کنیم. نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس برگزاری حج آرامی را برای حاجی های ایرانی پیش بینی نمی کند.
کد خبر: ۲۲۱۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱ 30 April 2016
حسین سبحانی نیا در گفت و گویی با تابناک از حضور وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی مجلس خبر داد و گفت: طبق مصوبه مجلس هر سه ماه یکبار وزارت خارجه باید گزارشی را به کمیسیون امنیت ملی ارائه دهد که این گزارش را آقای ظریف مدتی قبل فرستاد اما ما هنوز مجال بررسی دقیق این گزارش را به دلیل مشغول بودن به بودجه نیافتیم و در جلسه رسمی کمیسیون هم مطرح نشد؛قرار است، در جلسه رسمی که در سه شنبه خواهیم داشت بتوانیم به آن بپردازیم.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه افزود: علاوه بر مسائل دیگر منطقه ای و برجام در صورت حضور آقای ظریف در کمیسیون قطعا مساله حج و ارتباط با عربستان و رایزنی های انجام شده در این خصوص گفت و گو خواهیم داشت.

وی سپس ادامه داد: شرایطی که عربستان برای مراسم حج برای ما مشخص کرده مناسب شان ما نیست. درست است که حج یک امر واجب و مورد علاقه مردم است اما نباید این مساله با عزت اسلامی و انقلابی ما منافات داشته باشد و من فکر می کنم که آنچه که اکنون در رابطه ما با عربستان می گذرد نشان از کوتاهی ما و از موضع بالا حرکت کردن سعودی هاست.

سبحانی نیا اظهارداشت: این که ما از کشور دیگری ویزا بگیریم و یا شعار چگونه باشد و این که آنها برای ما دستور العمل تعیین کنند، خلاف اصول اسلامی و انقلابی ماست. در این شرایط به نظر می رسد روا نیست به این که حج امسال انجام شود،علاوه بر این با توجه به کینه و عدامتی که آنها به ایران و ایرانی دارند بعید است که حج  با اطمینان خاطر وآرامش برگزار شود.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه بیان کرد: ما در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ترجیح می دهیم که آقای دکتر ظریف که مدت طولانی در کمیسیون حاضر نشده اند، روز سه شنبه حضور داشته باشد اما در صورتی که ایشان در سفر باشد قطعا جناب آقای عراقچی حضور خواهد داشت. موضوع این جلسه مسائل و تحولات جدید منطقه و خود برجام است .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار