رئیس فدراسیون ورزش مدارس کشوردرمراسم انتخابات هیئت های ورزشی مدارس استان:
انتخابات هیات ورزشی مدارس لرستان با حضور رئیس فدراسیون ورزش مدارس کشور و نمایندگان انجمن های ورزشی دانش آموزان در دفتر مدیر کل آموزش و پرورش لرستان برگزار شد.
کد خبر: ۲۲۶۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳ 09 May 2016



به گزارش تابناک لرستان ،انتخابات هیات ورزشی مدارس لرستان با حضور رئیس فدراسیون ورزش مدارس کشور و نمایندگان انجمن های ورزشی دانش آموزان در دفتر مدیر کل آموزش و پرورش لرستان برگزار شد.

*توسعه ورزش از سیاست های دستگاه آموزش وپرورش است

گودرز کریمی فر مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در این نشست گفت: توسعه تربیت بدنی و سلامت جسمی و روانی دانش آموزان از سیاست های محوری دستگاه تعلیم و تربیت است.

وی با بیان این مطلب ،افزود: برای دستیابی به این هدف مهم و اصولی باید برنامه کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت داشت .

کریمی فر عنوان کرد : توجه به المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای محور اصلی فعالیت های حوزه تربیت بدنی و سلامت است و توسعه و تجهیز زیر ساخت ها برای ورزش همگانی و استعدادیابی ورزش قهرمانی یک از مهمترین کارهایی است که در این قسمت باید مورد توجه قرار بگیرد .

وی ضمن اشاره به استعدادها و ظرفیت های بالقوه ورزشی در لرستان تصریح کرد : ورزش تلفیقی از کلیدواژه های ورزیدگی و والایی ، رهایی ، زیبایی و شادابی است .

کریمی فر اظهار داشت : اگر این 4مولفه در آموزش و پرورش به درستی نهادسازی و نمادسازی شود می توان به کارآمدی ، چابکی و اثر بخشی دستگاه تعلیم و تربیت امیدوار بود .

وی ضمن اشاره به شناسایی و هدایت استعدادهای ورزشی دانش آموزان خطاب به حاضران گفت : نگاه علمی به ورزش مهمترین رویکردی است که در سالهای اخیر در ورزش مدارس نهادینه شده است .

کریمی فر با اشاره به توفیقات ورزشی آموزش و پرورش در سنوات اخیر همیادآورشد: با وجود این توفیقات تا رسیدن به مطلوب فاصله است و نیاز است که با جدیت بیشتری در این زمینه کار شود .

وی با بیان اینکه رسیدن مطلوب در حوزه مدارس مدارس نیازمند مشارکت همگانی است اذعان کرد : باید مشارکت بخش غیر دولتی را به عرصه ورزش مدارس کشاند و از این ظرفیت در پیشبرد اهداف ورزش مدارس استفاده کرد .

کریمی فربا بیان اینکه تعامل و تفاهم لازمه تکامل در ورزش مدارس است خاطر نشان کرد : تکامل در ورزش یعنی کسب رتبه های برتر ورزشی ، کارآیی ، پویایی و اثر بخشی در آموزش وپرورش .

*عملکرد ورزشی آموزش وپرورش لرستان مطلوب است

فرشید ارمیان رئیس فدراسیون ورزش مدارس کشوردر این نشست نیز کیفیت بخشی به فعالیتهای آموزشی و پرورشی را سیاست آموزش و پرورش دانست و گفت : مقام عالی وزارت چند برنامه را برای دستیابی به این هدف مشخص کرده است .

ارمیان با بیان اینکه از اهداف فدراسیون های ورزشی استفاده از ظرفیت بخش غیر دولتی در توسعه ورزش مدارس است ،عنوان کرد: در دنیا ورزش بیشتر در اختیار بخش غیر دولتی است و ورود دولت ها بیشتر حمایتی است .

ارمیان تعامل بالای آموزش و پرورش با نهادهای ورزشی را ضروری دانست وبیان داشت : تاکنون انتخابات هیات ورزشی مدارس در 8استان برگزار شده ، ولی به نظر می رسد عملکرد ورزشی لرستان در صدر قرار داشته باشد .

رئیس فدراسیون ورزش مدارس کشوربه زیر ساختهای مناسب ورزشی در لرستان اشاره کرد و اظهار کرد : آموزش و پرورش در توسعه و تجهیز زیر ساخت های ورزش مدارس خیلی خوب کار کرده و سالن های ورزشی موجود در این استان در برخی رشته ها مانند ژیمناستیک در سطح کشور هم بی نظیر است

.

*کسب 78مدال ملی و 12مدال بین المللی دانش آموزان لرستانی

همچنین معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان نیز در این نشست به ارائه گزارشی از عملکرد حوزه کاری خود پرداخت و بیان داشت : مسابقات ورزشی دانش آموزی با محوریت المپیاد ورزشی درون مدرسه در بخش پسران در 22رشته و در بخش دختران در 11رشته برگزار شده است .

وی به کسب 78مدال ملی و 12مدال بین المللی دانش آموزان اشاره کرد و عنوان کرد : 4دانش آموز لرستانی هم در روزهای اخیر در مسابقات بین المللی کشتی فرنگی ناشنوایان موفق به کسب 1مدال نقره و 3مدال برنز شدند .

این مسئول با اشاره به استعدادهای خوب ورزشی در حوزه نیروی انسانی تصریح کرد : لرستان مربیان و داوران برجسته ای در رشته های مختلف ورزشی دارد که می توانند مسیر موفقیت در این حوزه را تسهیل کنند .

در ادامه این مراسم ضمن تجلیل از قهرمانان ورزشی رشته کشتی فرنگی ناشنوایان و روح الله دل انگیز سر مربی این ورزشکاران ، انتخابات هیات ورزش مدارس لرستان برگزار گردید .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار