معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان لرستان :
سیروس حسنوند معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان لرستان گفت :بانک های استان بیش از 50 درصد اعتبارات اختصاص داده شده به وام ازدواج را در جاهایی غیر از موضوع ازدواج مصرف می کنند و این در حالی است که بیش از 19 هزار زوج جوان در صف وام ازدواج مانده اند
کد خبر: ۲۲۸۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴ 13 May 2016


به گزارش تابناک  لرستان، ،نشست خبری معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان در حالی برگزار شد که یکی از مهم ترین بحث های این نشست مشکلات وام ازدواج در استان و عدم پرداخت اعتبار تخصیص شده به این موضوع از سوی بانک ها بود.

برپایه این گزارش ، دراین نشست مشخص شد که بانک های استان بیش از 50 درصد اعتبارات اختصاص داده شده به وام ازدواج را در جاهایی غیر از موضوع ازدواج مصرف می کنند و این در حالی است که بیش از 19 هزار زوج جوان در صف وام ازدواج مانده اند

سیروس حسنوند معاون فرهنگی و امور جوانان اداره ورزش و جوانان استان لرستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: بنا بر آخرین آمار سرشماری در سال 90 جمعیت استان لرستان 1 میلیون و 754 هزار و 243 نفر است که از این تعداد 593 هزار و 104 نفر را جوانان 15 تا 29 سال تشکیل می‌دهند که 33.8 درصد جمعیت کل استان است.

حسنوند با اشاره به اینکه لرستان جزء 5 استان جوان کشور است تصریح کرد: سال 94 در استان لرستان 19 هزار و 64 واقعه ازدواج اتفاق افتاد و آمار طلاق نیز در این سال 3 هزار و 551 واقعه بود که نشان می‌دهد از هر 6 ازدواج در لرستان یک مورد به طلاق کشیده می‌شود ولی در مجموع وضعیت استان لرستان در این زمینه نسبت به سایر استانها بهتر است.

وی افزود:در حوزه مسکن جوانان از سال 86 تا کنون یک هزار و 872 واحد به جوانان لرستانی واگذار شده است که 653 واحد،از واحد های دولتی مسکن مهر و 1219 واحد نیز به صورت خود مالکی بوده است.

حسنوندبا اشاره  به وضعیت پرداخت وام ازدواج از سوی بانک‌ها  خاطر نشان کرد: در سال 93 کل اعتباری که بانک‌ها باید به صورت وام قرض الحسنه به زوج‌های جوان لرستانی ارائه می دادند 212 میلیارد و 497 میلیون تومان بود در حالی که بانک‌های استان 48 درصد از این اعتبار یعنی 102 میلیارد تومان در قالب وام ازدواج پرداخت کردند و در حقیقت 52 درصد از اعتبار وام ازدواج را در جاهای دیگر استفاده کردند.

این مسئول  اظهار کرد: بانک‌های لرستان نسبت به پرداخت وام ازدواج کم توجهی می‌کنند،  ودر سال 94 نیز بانک‌های استان لرستان در ارائه وام ازدواج عملکرد خوبی نداشتند و در مجموع 79 میلیارد و 189 میلیون تومان پرداخت کردند که در حقیقت این میزان کمتر از 45 درصد از کل تسهیلاتی بود که باید در این زمینه پرداخت می‌کردند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره ورزش و جوانان استان لرستان  ادامه داد: کل اعتبار حوزه جوانان استان لرستان که در سال 94 در اختیار اداره ورزش و جوانان قرار گرفت 66 میلیون تومان بود و این در حالی است که حدود 600 هزار جوان در استان لرستان وجود دارد و با این اعتبار نمی‌توان کمکی در رفع مشکلات آنها کرد.

سیروس حسنوند درپایان  گفت: در سال 95 برای حوزه جوانان در کل کشور 3 میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده است که این میزان نسبت به سال قبل رشد 300 درصدی را نشان می دهد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار