کد خبر: ۲۳۲۵۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸ 19 May 2016


خبرگزاری فارس: صدور مجوزهای مورد نیاز واحدهای تولیدی لرستان در یک‌ ماه

به گزارش تابناک لرستان به نقل از خبرگزاری فارس ، عبدالرضا رحمانی‌فضلی ظهر امروز در نخستین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان لرستان در خرم‌آباد با تأکید بر اینکه باید موانع بستن راه سرمایه‌گذاری تسهیل شود، اظهار داشت: من اعلام می‌کنم که همه مجوزهای مورد نیاز واحدهای تولیدی در این استان در مدت زمان یک ماه صادر می‌شود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی به مردم تکیه دارد، گفت: اگر همه درآمد نفت کشور با قیمت 100 دلار را مصرف کنیم، باز هم جوابگوی نیاز کشور نمی‌شود، بنابراین تنها راه این است که موانع بر سر راه سرمایه‌گذاری حل شود.

وی ادامه داد: جذب سرمایه‌گذار خارجی و تجهیز منابع داخلی با توجه به وضعیت کنونی بانک‌ها تنها راه توسعه است و باید مردم را در طرح‌ها و پروژه‌ها مشارکت دهیم.

این مسؤول با بیان اینکه با اعتمادسازی، یارانه‌های مردم را در بانک‌ها برای آنها سرمایه‌گذاری کرد، افزود: یک‌هزار میلیارد تومان در استان لرستان سالانه به مردم یارانه داده می‌شود، اگر بتوان شرایطی ایجاد کرد و تضمینی به مردم داده شود، این پول‌ها را در صندوق توسعه ملی سرمایه‌گذاری کرده و مردم را در طرح‌های زودبازده مشارکت دهیم، عملی بسیار خوب است.

این مسؤول اضافه کرد: باید به هر روشی با علم و تجربه خود، منابع داخلی را تجهیز کنیم و به طور قانونی برای سرمایه‌گذاری از مردم پول گرفت، این در صورتی است که اعتماد مردم به طور کامل جذب شود.

رحمانی‌فضلی، شناخت امکانات و منابع داخلی استان و همچنین فرصت‌ها و ضعف‌ها را جزء اولویت‌های جلسه‌های اقتصاد مقاومتی دانست و بیان کرد: چنانچه مشکلات استان لرستان حل شود، این استان برای 30 استان دیگر به یک الگوی مناسب تبدیل خواهد شد.

وزیر کشور درون‌زایی، برون‌گرایی، دانش‌بنیان، عدالت‌محوری را از دیگر محورهای اقتصاد مقاومتی برشمرد و مطرح کرد: با مشاغل دانش‌بنیان کوچک و کم‌هزینه می‌توان ثروت‌های کلان ایجاد کرد، چراکه اندیشه علمی آن را حمایت می‌کند.

وی از همه قوا در تحقق اقتصاد مقاومتی کمک خواست و اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی، تنها یک بحث سنتی نیست، بلکه امری حاکمیتی است و باید این انتقادها را بارور کرد.

این مسؤول با اشاره به اینکه مردم محور اصلی اقتصاد مقاومتی هستند، گفت: صدا و سیما، علما و رسانه‌های جمعی باید برای ارتقای فرهنگ عمومی مردم در راستای پشتیبانی از اقتصاد مقاومتی اقدام کنند، زیرا این موضوع یک بحث شرعی و تکلیفی است.

وی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی باید به یک گفتمان تبدیل شود، تصریح کرد: در این راستا، علما و رسانه‌ها باید در صحنه اجرای سیاست‌های تولید وارد عرصه شوند تا اقتصاد مقاومتی به یک جریان غالب عمومی تبدیل شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار