کد خبر: ۲۳۲۵۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳ 19 May 2016

خبرگزاری فارس: لرستان هنوز از لحاظ برخی زیرساخت‌ها مشکل دارد


به گزارش تابناک لرستان ، هوشنگ بازوند ظهر امروز در دیدار مدیران دستگاه‌های اجرایی لرستان با وزیر کشور در خرم‌آباد اظهار داشت: باید موانع سر راه تحقق اقتصاد مقاومتی در لرستان شناسایی و برطرف شوند.

وی عنوان کرد: در پروژه‌های کلان باید بانک‌های عامل پای کار بیایند، مدیران بانک‌های عامل در لرستان اختیارات چندانی ندارند، از این‌رو باید اختیارات ویژه‌ای به بانک‌های عامل در لرستان داده شود.

بازوند اظهار داشت: خیلی از بانک‌ها در جاهای دیگر کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند که انتظار می‌رود، این بانک‌ها در استان لرستان سرمایه‌گذاری کنند، زیرا لرستان شرایط سرمایه‌گذاری را دارد.

استاندار لرستان گفت: اختیار و واگذاری بخشی از واحدهای صنعتی تعطیل شده در شهرک‌های صنعتی لرستان را نداریم که امیدواریم در این زمینه برای فعال شدن این واحدها چاره‌اندیشی شود.

بازوند یادآورشد: صندوق توسعه ملی برای سرمایه‌گذاری در لرستان تسهیلاتی با بهره چهار درصد نسبت به سایر استان‌های کشور به کسانی که بخواهند در لرستان سرمایه‌گذاری کنند، پرداخت می‌کند.

این مسؤول اظهار داشت: هیات امنای صندوق توسعه ملی اعلام کرده، واحدهای تولیدی که در گذشته از تسهیلات استفاده کرده دیگر نمی‌تواند از تسهیلات استفاده کند که انتظار هست، این مشکل برای لرستان حداقل رفع شود.

استاندار لرستان گفت: مدیران کل دستگاه‌های اجرایی لرستان خواهان اختیاراتی در برخی از وزارتخانه‌های مربوطه هستند که امیدواریم این مهم اتفاق بیفتد.

بازوند خاطرنشان کرد: برخی از روستاهای بالای 20 خانوار ما با مشکل آب، راه، برق و گاز مواجه هستند که انتظار داریم، تلاش شود، بتوانیم بخشی از آنها را بر طرف کنیم.

بازوند افزود: 10 سد در استان لرستان وجود دارد که پیشرفت آنها کم است و برخی پروژه‌های ملی دیگر لرستان این مشکل را دارند که این عادلانه نیست و باید اعتباراتی به آنها اختصاص یابد.

استاندار لرستان گفت: لرستان هنوز از لحاظ برخی زیرساخت‌ها مشکل دارد و با استان‌های مانند کرمان و آذربایجان‌شرقی شرایط متفاوتی دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار