دبیر تشخیص مصلحت نظام در آیین گرامیداشت سالروز حماسه فتح خرمشهردر لرستان:
سرلشگر محسن رضایی دبیر تشخیص مصلحت نظام وفرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دفاع مقدس ، ظهر امروز درآیین گرامیداشت سی و چهارمین سالروز حماسه آزادسازی وفتح خرمشهردر محل سپاه ابولفضل درشهرستان خرم آباد خطاب به حاضران در این مراسم گفت: ایران، حسینی وارد جنگ تحمیلی شد و حسینی هم از آن بیرون آمدلذا ما بازماندگان دفاع مقدس باید زینب وار فلسفه مقاومت رزمندگان ایران در مقابل همه استکبار جهانی را برای نسل های بعدی بازگو نماییم .
کد خبر: ۲۳۴۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸ 23 May 2016

به گزارش خبرنگار تابناک لرستان ،سرلشگر محسن رضایی دبیر تشخیص مصلحت نظام وفرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دفاع مقدس ، ظهر امروز درآیین گرامیداشت سی و چهارمین سالروز حماسه آزادسازی وفتح خرمشهردر محل سپاه ابولفضل درشهرستان خرم آباد خطاب به حاضران در این مراسم گفت: ایران، حسینی وارد جنگ تحمیلی شد و حسینی هم از آن بیرون آمدلذا ما بازماندگان دفاع مقدس باید زینب وار فلسفه مقاومت رزمندگان ایران در مقابل همه استکبار جهانی را برای نسل های بعدی بازگو نماییم .

سرلشگرمحسن رضایی با اشاره به غیرت ودلاوری های مقاومت تاریخی تیپ ۵۷ حضرت ابوالفضل (ع) در ارتفاعات ۲۵۱۹ حاج عمران تصریح کرد: در این عملیات خاک عراق جلوه ای از غیرت ودلاوری های رزمندگان لر بود آنچنانکه رزمندگان لرستانی در عملیات فتح المبین و آزادسازی خرمشهر به‌خوبی در این عملیاتها درخشیدند.

وی بیان داشت عاشورای دفاع مقدس پایان یافته است اما عاشورا در سوریه، عراق، یمن و سراسر جهان اسلام ادامه داردلذا امروز وظیفه ما بسیار سنگین است چرا که هم باید در این عاشوراها حضور داشته باشیم و هم عاشورای انقلاب اسلامی را برای مردم تشریح کنیم .

دبیر تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: سوم خرداد و آزادسازی وفتح خرمشهر عید استقلال ایران وایرانیان است.

رضایی با بیان اینکه شعار انقلاب ما استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود که تحقق هر کدام از آن ها مدتی به طول انجامید به‌طوریکه شعار جمهوری اسلامی در فروردین سال ۵۸ و با برگزاری انتخابات محقق شد :بعد از انقلاب دشمن علیه ایران وارد جنگ شد تا ایران نتواند استقلال خود را به دست آورد و دشمنان می خواستند ما برای بازگرداندن خرمشهر به آمریکا التماس کنیم که اگر این امر صورت می گرفت و آمریکا خرمشهر را به ما برمی گرداند به آن ها وابسته شده و هیچگاه استقلال نداشتیم.

رضایی ادامه داد:سوم خرداد و آزادی خرمشهر تثبیت استقلال ایران و عید استقلال کشور است وبزرگترین ویژگی سوم خرداد این بود که ما بدون تکیه بر قدرت های بین المللی و فقط با اتکا به نیروها و منابع داخلی کشور خودمان توانستیم بعد از ۲۰۰ سال وابستگی به کشورهای دیگر سرپا ایستاده و استقلال خود را حفظ کنیم .

وی افزود: در عملیات بیت المقدس رزمندگان کشور موفق شدند ۲۰ هزار اسیر گرفته و پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع زمین را آزاد کنند وهمچنین غنائم به‌دست آمده از آزادسازی خرمشهر از سلاح و تانک تا پنج سال بعد در جنگ علیه خود عراق استفاده شد و اینها همه از ابعاد موفقیت امیز آزادسازی خرمشهر محسوب می شود.

سرلشگر رضایی با اشاره به نبرد رزمندگان لر در عملیات حاج عمران و عجیب بودن حوادث این عملیات ورزم لرها خاطر نشان ساخت:این عملیات امتحان توانایی ما با صدام بود زیرا رژیم بعثی مهران و چند منطقه دیگر را گرفته بود و درصدد بود حاج عمران را نیز بگیرد که برای جلوگیری از این اقدام دشمن به یک نیروی مقاوم که به جنگ در ارتفاعات و کوهستان وارد باشد نیاز بود لذا تصمیم گرفته شد تیپ ۵۷ ابوالفضل (ع) لرستان برای این منظور اعزام شود.

وی با بیان اینکه عملیات حاج عمران یکی از جنگ های بسیار سخت دوران دفاع مقدس بود بطوریکه ۴۰ درصد از شهدای پاسدار لشگر ۵۷ حضرت ابوالفضل در کل زمان جنگ در همین عملیات شهید شدندتصریح کرد: این امر باعث ایجاد فضای ناامیدی شد و عده ای درخواست منحل شدن این تیپ را کردند ولی به خواست خدا و دلاوری رزمندگان لرستانی در نهایت این عملیات به پیروزی منجر شد.

دکتررضایی با ستایش از غیرت و دلاوری رزمندگان لرستان در عملیات های کربلای چهار و پنج نیز اشاره کرد اظهار کرد: هم در عملیات حاج عمران و هم عملیات های کربلای چهار و پنج درس ها و عبرت های زیادی وجود دارد که برای شرایط امروز کشور باید از آن ها استفاده کرد.

رضایی بیان داشت: انقلاب اسلامی در راه خود پیروز شده و با فرهنگ و ارزش های خود پیش می رود لذا اگر ما لباس و فرهنگ انقلاب را عوض کرده و راه و مرام آن را تغیر دهیم دیگر این انقلاب نمی تواند معجزه کند به همین دلیل معجزه انقلاب زمانی حاصل می شود که در راه خود پیش رود.

وی با بیان اینکه ما نمی توانیم راه دیگران را در پیش بگیریم افزود: البته می توان از دانش، روابط و تجارب جهانی استفاده کنیم اما باید با ادبیات و هویت خود در مسیر انقلاب حرکت کنیم لذا اگر در مسیر انقلاب پیش رویم می توانیم مباحث اقتصادی، صنعت، کشاورزی و فرهنگی کشور را فتح کنیم.

رضایی عنوان کرد: اینکه برخی ها به ارزش های انقلاب، حجاب، و ... توهین می کنند این است که این افراد می خواهند راه انقلاب کور شده و پیموده نشود.

وی ادامه داد: زیرااین افراد می دانند اگر راه انقلاب تداوم نیابد جوانان کشور معجزاتی نظیر معجرات جوانان دوران انقلاب و جنگ ایجاد می کنند.

دکتررضایی با بیان اینکه اولین ویژگی راه انقلاب را امید بستن به خداوند، رهبری، نیروهای انقلابی و مردم محسوب می شود خاطر نشان کرد: مشکل بزرگ پهلوی و قاجار این بود که همواره به دست انگلیسی ها و روس ها چشم داشتند ولی با شکل گیری انقلاب یاد گرفتیم نمی توان به بیرون از مرز ها امید داشت بلکه باید به داشته ها و ظرفیت های داخلی کشور امید داشته باشیم.

وی با بیان اینکه به کشورهای غربی نمی توان اعتماد کرد اظهار داشت: آمریکایی ها در سوریه خواستار آتش بس شدند و فرصتی در اختیار ضد انقلاب تکفیری گذاشتند تا خود را آماده کرده و شروع به حمله کنند و در لبنان نیز علی رغم اینکه یاسر عرفات اعلام کرد دیگر فلسطین دنبال مبارزه مسلحانه نیست اما انتخاباتی برگزار شد که چون برخلاف خواسته آمریکایی ها بود زیر قول خود زده و بیش از ۱۰ سال است که در حال بمباران غزه هستند.

رضایی به مسئله برجام وبی اعتمادی به غربی ها در این خصوص اشاره کرد ویادآور شد:ما سه نوع برجام داریم که شامل مصوبه شورای عالی امنیت ملی، مصوبه مجلس شورای اسلامی و مصوبه رهبر انقلاب می شود که دو مورد از آن ها دارای اشکالاتی است اما مصوبه ای که رهبر انقلاب به صورت مشروط پذیرفته است خالی از اشکال است.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه حدود یکسال از تصویب برجام می گذرد اما ملاحظه می شود که هنوز در عمل تحریم ها برداشته نشده و تنها روی کاغذ تحریم ها برداشته شده است و این بدان معناست که دشمنان دارند بازی در می آورند و زیآبی می روند.

سرلشگررضایی با بیان اینکه اخیرا وزرای امور خارجه فرانسه، آلمان و انگلیس با وزیر امور خارجه آمریکا جلسه گذاشته و گفته اند ما از بانک های اروپایی و آمریکایی می خواهیم مبادلات را شروع کنیم ولی این موضوع تنها شعار است تصریح کرد: یکی از بانک های آلمانی که بخاطر مبادله با ایران چند سال پیش جریمه شده به یکی از مسئولان کشور گفته است باید وزیر خزانه داری آمریکا در بخش نامه ای قید کند که اگر ما با ایران وارد معاملات شدیم ما را جریمه نکند.

وی گفت: ما همیشه باید یک دستمان به موشک بوده و با دست دیگر مذاکره کنیم زیرا تجربه دنیا نشان می دهد که اگر در یک دستمان موشک نباشد نمی توانیم کاری از پیش برده و مذاکره کنیم.

رضایی با برشمردن ویژگی های راه انقلاب اسلامی تصریح کرد: اولین ویژگی راه انقلاب، امام و ولایت این است که به خارج از مرزهای امید نبندیم ولی به مردم و جوانان خود امید داشته باشیم و به آن ها میدان دهیم.

وی افزود: دومین ویژگی راه انقلاب این است که به جای "ما می توانیم" نباید بگوییم " من می توانم .

دکتررضایی ادامه داد:در ابتدای انقلاب من می توانم متعلق به بنی صدر بود لذا هر مسئولی بخواهد ما می توانیم را کنار گذاشته و من می توانم را جایگزین آن کند راه امام، ولایت و شهدا را نرفته است.

وی بیان داشت: اقتصاد مقاومتی را یک جناح و گروه نمی تواند محقق کند ودولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید آغوش خود را باز کرده و از همه گروه ها و کارشناسان و ... برای این منظور استفاده کند.

رضایی تاکید کرد:واژه «ما می توانیم» معجزه کرده و در جنگ بسیار کارساز است ومحور ما می توانیم ولایت و رهبری است بطوریکه می بینیم رهبر انقلاب شجاعانه در دفاع از منافع ملی ملت ایران و قدرت های بزرگ منطقه ایستاده است لذا مقام معظم رهبری پرچمدار «ما می توانیم» است.

وی یادآور شد:وجود خلاقیت و نوآوری و استفاده از فکر و اندیشه برای عبور از موانع را از ویژگی های فتح خرمشهر است و امروز نیز بدون خلاقیت و نوآوری نمی توان کارها را پیش برد.

سرلشگررضایی با اشاره به محرومیت استان لرستان گفت: با توجه به اینکه لرستان استانی عشایری است باید فرمولی برای رفع مشکلات اقتصادی مردم پیدا کرد که تا کنون این فرمول کشف نشده است.

وی اضافه کرد:در بعد فرهنگی و اقتصادی در لرستان اقدامات خوبی آغاز شده است هرچند که این استان آنقدر عقب افتاده بوده و بیکاری آنقدر در آن زیاد است که این اقدامات در برابر دریای نیاز مردم قطره محسوب می شود.

رضایی خاطر نشان کرد: بالای ۱۰۰ هزار نفر بیکار در لرستان وجود دارد لذا برای رفع مشکلات اقتصادی استان باید دست به خلاقیت زد و شغل های سازگار با جامعه عشایری را شناسایی کرد و با ایجاد صنایع تبدیلی، سردخانه ها، کارگاه های بسته بندی، بازاریابی و ... برای رفع بیکاری چاره اندیشید.

دبیر تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: شگفت زده ام که چرا راه روشن انقلاب و دفاع مقدس در کشور ادامه نمی یابد وچرا ما فرهنگ خود را ادامه نمی دهیم و دنبال راه های دیگری هستیم که قبل از انقلاب آن ها را پیموده و نتیجه ای نگرفتیم.

سرلشگر محسن رضایی در پایان سخنان خود به حضار گفت: باید به خود برگردیم و به خداوند و راه انقلاب اعتماد کنیم به همین دلیل از جوانان کشور درخواست می شود بدون تعصب و فضاسازی های سایت های مجازی در مورد انقلاب و راه ها و دستاوردهای آن مطالعه کنند و اگر به این نتیجه رسیدند که راه سعادت راه امام و شهداست آن را همین راه را دنبال کرده وادامه دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار