دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گرامیداشت شهیدمحمد بروجردی و گردهمایی رزمندگان بروجرد:
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز در سالروز حماسه سوم خرداد وفتح خرمشهردر مراسمی که به مناسبت گرامیداشت شهیدمحمد بروجردی و گردهمایی رزمندگان وپیشکسوتان دفاع مقدس در حسینیه ثاراله سپاه بروجردبرگزار شده بودخطاب به حضار گفت: شهدا، جانبازان و ایثارگران سهم بسیاربالایی در حماسه آزاد سازی خرمشهر داشته اند و باید گفت خدا با دستان این بزرگواران بودکه خرمشهر را آزاد کرد
کد خبر: ۲۳۴۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۶ 24 May 2016




به گزارش تابناک لرستان ، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز در سالروز حماسه سوم خرداد وفتح خرمشهردر مراسمی که به مناسبت گرامیداشت شهیدمحمد بروجردی و گردهمایی رزمندگان وپیشکسوتان دفاع مقدس در حسینیه ثاراله سپاه بروجردبرگزار شده بودخطاب به حضار گفت: شهدا، جانبازان و ایثارگران سهم بسیاربالایی در حماسه آزاد سازی خرمشهر داشته اند و باید گفت خدا با دستان این بزرگواران بودکه خرمشهر را آزاد کرد.
محسن رضایی با بیان اینکه آزاد سازی خرمشهر حادثه ای بزرگ بود، افزود: امام خمینی(ره) در این راستا جمله ای تاریخی بیان فرمود که "خرمشهر را خدا آزاد کرد".
وی با اشاره به شخصیت شهید والا مقام محمد بروجردی این شهید را از افتخارات ایران و جهان اسلام برشمرد وتصریح کرد: شهرستان بروجرد در سابقه تاریخی خود کارنامه درخشانی دارد به طوری که زمانی حوزه های علمیه قم با خلاء مرجیعت مواجه بود و آیت اله بروجردی (ره) از شهر بروجرد برخواست و این نهضت علمی را که امام صادق(ع) آغاز کرد بوسیله ایشان ادامه یافت.
رضایی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس لشگر 57 ابوالفضل(ع) و گردان ثارالله بروجردیها حضورفعالی داشتند اشاره کرد: بیش از 5 نفر از فرماندهای این گردان به شهادت نائل آمدند.
وی به شهادت شهید ماشالله شمسه، شهید بروجردی مدافع حرم اشاره کرد وخاطر نشان ساخت: این سرزمین همچنان در جهاد زنده است و آخرین شهید این شهر، شهید مدافع حرم شهید شمسه بود و این نشانگر آن است که هنوز فرهنگ جهاد و شهادت در این شهر زنده است
دکتررضایی با بیان اینکه من زمان ورود امام خمینی(ره) به کشوربود که با شهید بروجردی آشنا شدم افزود: شهید بروجردی در حلقه اول محافظت از امام خمینی (ره) قرار داشتند.
وی با اشاره به اینکه در شخصیت شهید بروجردی اخلاص و صداقت موج می زد عنوان کرد: دو هفته قبل از شهادت شهید بروجردی به وی پیشنهاد دادم که به عنوان فرمانده عملیات حمزه فعالیت نماید اما شهید بروجردی اصرار داشتند که در عملیات حضور داشته باشند و دو هفته بعد از این ماجرا شهید بروجردی به شهادت رسیدند.
وی صبر و مقاومت ، رحمت و مهربانی را از ویژگی های بارز شهید بروجردی برشمرد واظهار داشت: شهید بروجردی همیشه با همه با مهربانی رفتار می کرد و می گفت اگر حتی دو نفر هم در شرایط خاص هدایت شوند کمک بسیار بزرگی به این افراد شده است.
رضایی با بیان اینکه مقابله با ضد انقلاب و دفاع از حرم حکمتی دارد یادآورشد: دفاع از سرزمین و اسلام و بالاتر از همه دفاع از ارزشها وجود دارد و امروز پلیدترین دشمنان مقابل ما قرار دارند.
فرمانده سپاه پاسداران در دفاع مقدس با بیان این نکته که از ابتدای انقلاب تا کنون اسلام باعث عزتمندی، استقلال و امنیت در کشور گردید،تاکید کرد: عده ای در داخل و عده ای در خارج از کشور مانع می شوند تا مشکلات حل شود چرا که حل مشکلات موجود کار سختی نیست و برای حل این مشکلات مقاومت می شود لذا باید توجه داشت که هر جایی که از اسلام برای زندگی استفاده شده ، ایران به منافعی رسیده و مقتدر شده است.
رضایی ادامه داد: باید تلاش کرد تا اقتصاد مقاومتی تحقق یابد اما عده ای می گویند باید سرمایه و تکنولوژی از خارج باشد تا موفقیت حاصل شود اما کشور ما جوانانی دارد که می توانند با خلاقیت و ابتکار بسیاری از مشکلات را حل کنند.
وی با بیان اینکه در جهان اسلام سه عنصر ایران، اسلام و مسلمین به هم رسیده اند، گفت:این حادثه عجیبی است و اسلام ایران را نجات می دهد.
سرلشگر رضایی با سخن گفتن از شکل گیری فتنه بزرگی در جهان اسلام با محوریت وهابیت ،متذکر شد: وهابیت و صهیونیسم هر روز دست به یک نوع دیوانگی می زنند و آخرین کارشان بستن راه حج به روی حجاج بوده که در این ارتباط محدودیت ها، اهانت ها و تحقیرهای زیادی درحق مردم ما انجام گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: این روزها فقط مبارزه با امریکا و یک کشور نیست بلکه مبارزه با ظلم، اشتغالگری و تجاوز است .
رضایی افزود: امروز بزرگترین خطری که انقلاب را تهدید می کند این است که از ارزشها، ولایت ، مردم، اسلام و قرآن فاصله بگیریم و امیدمان به بیرون از مرزها باشد و به جای امید به خودمان به آمریکا امیدوار و به آن اعتماد کرد.
دبیر تشخیص مصلحت نظام با بیان این نکته که باید توجه داشت که جامعه ما بعد از رحلت امام(ره) دچار خلاء نشد تاکید کرد: رهبر انقلاب پرچم ایستادگی ، بصیرت، ارزشها و هوشیاری را جلوی ملت گرفته و به سمت جلو حرکت می کند.
سردار سرلشگر محسن رضایی در پایان به حضار خاطر نشان کرد: بعد از حادثه عاشورا این انسانهای پاک هستند که در برابر دشمنان پلید می ایستند و اینجا صحنه حق و باطل است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار