کد خبر: ۲۳۵۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷ 25 May 2016












به گزارش تابناک لرستان ،معاون توان‌بخشی بهزیستی لرستان گفت: یکی از موانع ارتقای کیفیت زندگی معلولین موضوع فرهنگی است.

فاطمه‌زهرا توکلی اظهار کرد: در حوزه توان‌بخشی برای تشکیل پرونده 48 هزار معلول به بهزیستی استان مراجعه کردند که ابتدا بعد از تشکیل کمیسیون وIFCمعلوم می‌شود که چه کسانی مستحق حمایت هستند.

وی بیان کرد: در راستای ارتقای کیفیت زندگی معلولین همه دستگاه‌های ذیربط باید کمک کنند که البته یکی از موانع ارتقای کیفیت زندگی معلولین موضوع فرهنگی است.

توکلی با بیان اینکه 10 درصد جامعه از پدیده معلولیت در رنج هستند، اضافه کرد: هم اکنون 11 هزار نفر از حوزه توانبخشی مستمری دریافت می‌کنند.

معاون توان‌بخشی بهزیستی لرستان با بیان اینکه هنگامی برای ارتقای سلامت جسمی و روحی یک معلول مداخله می‌کنیم که بخشی از سلامتش در حوزه جسمی و حرکتی از دست رفته است، افزود: معلولیت پیامد فردی و اجتماعی به دنبال دارد؛ خانواده از بروز معلولیت آسیب می‌بیند و فشارهای روانی به معلولین جهت محرومیت از دستیابی به فرصت‌ها و محدودیت‌های اجتماعی وارد می‌شود اما چنانچه وسیله کمک توانبخشی برای معلول مهیا شود شرایط حضور در جامعه برایش فراهم شده است.

وی از آموزش مهارت زندگی برای معلولین روستایی خبر داد و گفت: همچنین فرصت تحصیل برای 600 دانشجوی معلول تا مقاطع دکتری فراهم شده است.

توکلی یادآورشد: همچنین هنردرمانی را فعال کردیم و بیش از 2 هزار معلول در بیش از 60 مرکز توانبخشی روزانه و شبانه در راستای کاهش فشارها به خانواده معلولین نگهداری می‌شوند.

وی تصریح کرد: معلولینی که از مشکلات اعصاب و روان رنج می‌برند در سه مرکز شبانه‌روزی خدمات توانبخشی برخوردارند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار