معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر:
محمود رضا حقی فام معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیردر مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت برق لرستان با بیان اینکهاحتمال کمبود سه هزار مگاوات برق در کشوروجود دارد اظهار داشت : حداقل پیش بینی پیک بار برق طی سال جاری در کشور ۵ درصد است که در صورت افزایش مواردی مانند گرمای هوا به طور حتم این میزان افزایش می یابد و حدود سه هزار مگاوات کمبود برق در کشور داریم.
کد خبر: ۲۳۹۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹ 02 June 2016

به گزارش تابناک لرستان ، محمود رضا حقی فام معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیردر مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت برق لرستان با بیان اینکهاحتمال کمبود سه هزار مگاوات برق در کشوروجود دارد اظهار داشت : حداقل پیش بینی پیک بار برق طی سال جاری در کشور ۵ درصد است که در صورت افزایش مواردی مانند گرمای هوا به طور حتم این میزان افزایش می یابد و حدود سه هزار مگاوات کمبود برق در کشور داریم.

حقی فام بیان داشت: تا کنون این میزان طی امسال در تهران ۶.۵ درصد بوده و اگر این میزان به هفت درصد برسد با وجود مواردی مانند افزایش دمای هوا، بی شک برای تامین برق با مشکل مواجه می شویم و به سه هزار مگاوات برق نیاز داریم.

وی بابیان اینکه  بایدمدیریت مصرف در کشور و همه استان ها اجرایی شود و به طور عمده در مواردی از قبیل مصارف ادارات، بخش کشاورزی و ... برای کاهش پیک بار برنامه ریزی کرد.

حقی فام خاطر نشان کرد: لازم است در صورت افزایش پیک بار با برنامه ریزی استان ها تغییراتی در ساعات کاری، بهینه سازی روش های کشاورزی و ... به پایدار کردن شبکه برق و کاهش پیک بار کمک کنیم.

وی با بیان اینکه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی شرکتهای توزیع برق وظایف مهمی بر عهده دارند اضافه کرد: یکی از مهم ترین آنها کاهش تلفات برق به زیر ۱۰ درصد است.

حقی فام افزود: هم اکنون میزان تلفات برق در کشو ۱۱.۴ درصد است که اگر یک درصد از این میزان کم شود به میزان هزار میلیارد تومان در کشور صرفه جویی صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: این رقم میزان بالایی است واگر میزات تلفات برق در کشور به ۵ یا ۶ درصد برسد بی شک در بحث اقتصاد مقاومتی و صرفه جویی گام های بزرگی برداشته می شود.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر  اظهار کرد:در بحث هوشمندسازی کنتورها نیز باید اقدامات ویژه ای صورت بگیرد که در این خصوص  تا کنون ۴۵۰ هزار کنتور هوشمند به مشترکان برق واگذار شده است.

محمود رضا حقی فام درپایان گفت: موارد هوشمندسازی کنتورها و «آی سی تی» باید در همه مناطق کشور اجرایی شود تا به اهداف اقتصاد مقاومتی نزدیک شویم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار