کد خبر: ۲۳۹۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸ 02 June 2016
55 سازمان مردم‌نهاد در لرستان فعالیت دارند















به گزارش تابناک لرستان به نقل از پایگاه خبری یافته  ،مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان با تبیین رویکردها و ساختار سازمان‌های مردم‌نهاد گفت: این سازمان‌ها برخاسته از بستر مشارکت اجتماعی است و باید ماهیت اجتماعی خود را حفظ کنند و از پرداختن به ماهیت‌های اقتصادی و سیاسی پرهیز کنند.
 "قاسم ولی زاده" در نشست تخصصی سازمان‌های مردم نهاد حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد که در سالن اجتماعات بهزیستی لرستان برگزار شد گفت: برجسته کردن نقش مشارکت افراد جامعه در قالب سازمان‌های مردم نهاد الزامی است.
وی افزود: برای تشکیل موسسات مردم نهاد باید در جامعه ذهنیت مثبت نسبت به این سمن‌ها ایجاد کرد و سپس به آن‌ها عینیت ببخشیم.
قائم مقام مدیرکل بهزیستی لرستان نیز با ارائه گزارشی از وضعیت سمن‌های فعال در لرستان گفت: حدود 55 سازمان مردم‌نهاد در لرستان فعالیت دارند که 37 مورد آن‌ها زیر نظر بهزیستی در بخش‌های خدمات اجتماعی، پیشگیرانه و عام‌المنفعه ارائه خدمت می‌کنند.
" ذبیح اله نادمی" رویکرد جدید بهزیستی را مبتنی بر آموزه‌های علمی و دستاوردهای دانش بشری عنوان و افزود: در بحث آسیب‌های اجتماعی و پدیده‌هایی که در آن پارامترها و مؤلفه‌های چندگانه هستند تشخیص آن‌ها با سازمان‌های مردم نهاد است و امیدواریم رویکرد این سمن‌ها رویکرد علمی و عملی باشد.
در حاشیه این مراسم نمایندگان سمن‌ها، برقراری عدالت مادی و معنوی توسط دستگاه‌های ذی‌ربط، حمایت جدی از موسسات در امورات مربوطه، عدم دریافت مالیات در اجرای طرح‌ها، پیگیری بیمه تأمین اجتماعی و بازنشستگی متولیان و حمایت‌های فرهنگی توسط دستگاه‌های ذی‌ربط از سمن‌ها را مهم‌ترین مسائل و مشکلات خود عنوان کردند.
قابل‌ذکر است نشست تخصصی سازمان‌های مردم نهاد حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد استان توسط اداره کل بهزیستی لرستان و ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به‌منظور بررسی مسائل و مشکلات سمن‌های فعال در این حوزه، با حضور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، قائم‌مقام مدیر کل بهزیستی و جمعی از مدیران سمن‌های استان در سالن اجتماعات بهزیستی لرستان برگزار شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار