کد خبر: ۲۴۰۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷ 05 June 2016

به گزارش تابناک لرستان ،معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت : در حال حاضر700 هزار دانش آموز در سطح هنرستان های کشور تحصیل می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی زرافشان روز یکشنبه در حاشیه نشست با مدیران مراکز آموزشی مناطق و شهرستان های لرستان در سالن علامه طباطبائی در جمع خبرنگاران افزود :تغییرات سیستم آموزشی از پایه اول ابتدایی به لحاظ محتوایی شروع شده است واین تغییر به دوره دوم متوسطه به تصویب شورای عالی رسیده که پایه دهم با رویکرد جدید و معرفی برخی دروس جدید منطبق با سند تحول بنیادین آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه برنامه های درسی بخشی از تحول است گفت: تامین منابع انسانی و توانمندسازی در این مقطع مورد تاکید است که توانمندی لازم بر تدریس کتب درسی جدید با دوره های آموزشی باید کسب شود.
وی ادامه داد :تغییر دیگر در سیستم آموزشی ورود دانش آموزان با هدایت تحصیلی در پایه نهم به رشته ها و شاخه ها در پایه دهم می شوند.
وی بیان کرد : همچنین آئین نامه به تصویب شورای عالی رسیده و نرم افزارهای لازم برای بکارگیری فناوری اطلاعات برای انجام هدایت تحصیلی تولید و در اختیار استان ها قرار گرفته است .
زرافشان گفت : در بحث هدایت تحصیلی علاوه بر توجه به علاقه و استعداد به نیاز و امکانات کشوردر راستای توزیع متوازن دانش آموزان در شاخه ها و رشته ها توجه می شود .
وی افزود : مهر امسال استقرار پایه دهم با آرامش و آمادگی لازم انجام می شود .
وی بیان کرد :هفت هزار و 500 هنرستان در سراسر کشور با بیش از 700 هزار دانش آموز فعال هستند .
وی ادامه داد : با توجه به تخصیص منابع در سال های گذشته منابع در ردیف های بودجه مجلس در اختیار هنر ستان ها قرار گرفت .
زرافشان گفت: همچنین در قانون بودجه سال 94 در آمد دو درصد گاز برای تجهیزوسایل گرمایشی و سرمایشی به وسایل کارگاهی و آزمایشگاهی تعمیم داده شد.
وی اضافه کرد: در این راستا برای نخستین سال هفت میلیاردریال برای تجهیز مدارس شبانه روزی ،مدارس دوره اول و هنرستان ها هزینه شد .
معاون متوسطه آموزش و پرورش گفت : شورای عالی آموزش و پرورش شاخص هایی تصویب کرده که به امضای رئیس جمهوری رسیده است و به وزارت آموزش وپرورش ابلاغ شده که 48.26 درصد دانش آموزان در هنرستان ها جذب شوند .
وی افزود: در حال حضار 40 درصد دانش آموزان مشغول تحصیل در هنرستان ها هستند .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار