کد خبر: ۲۴۱۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵ 05 June 2016


به گزارش تابناک لرستان، اسفندیار کیانی، مدیر فرودگاه خرم‌آباد  یک‌شنبه، ۱۶ خردادماه در جمع خبرنگاران با بیان این‌که نقش فرودگاه در توسعه استان و گردشگری بر کسی پوشیده نیست، گفت: هم اکنون طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد با اعتباری بالغ بر ۵۳ میلیارد تومان در قالب ۹ زیرپروژه در حال انجام است.
وی ادامه داد: هدف از طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد، داشتن فرودگاهی ایمن و توسعه‌یافته است تا زیرساخت‌های آن تا ۵۰ سال آینده حفظ شود.
کیانی گفت: ۴۲۰ متر تطویل و زهکشی باند، ۱۱ هزار مترمربع توسعه اپلن، توسعه ترمینال و احداث ترمینال جدید و پاویون و... در فرودگاه خرم‎آباد در حال انجام است.
مدیر فرودگاه خرم‌آباد با تأکید بر این‌که آمار پروازها از هفته‌ای چهار پرواز به ۲۸ پرواز در مسیر تهران، مشهد و یک پرواز خارجی(نجف و بغداد) رسیده است، گفت: در سال ۹۰، ۱۷ هزار مسافر با ۳۶۶ پرواز داشتیم اما امسال ۸۲ هزار و ۱۳۲ مسافر با ۱۰۸۲ پرواز از فرودگاه جابه‌جا شدند.
وی با بیان این‌که مجوز پنجمین دفتر هواپیمایی را نیز اخذ کردیم، افزود: فرودگاه تنها جایی است که خیلی زود به بخش خصوصی لینک می‌شود.
کیانی با اشاره به این‌که پرواز مشهد دو سالی است که توسط شرکت هواپیمایی تابان برقرار شده است، اضافه کرد: به‌دنبال تثبیت آمار پروازها هستیم اما متأسفانه چارترکننده در استان نداریم و برای پرواز مشهد از چارترکننده مشهدی استفاده کردیم.
کیانی با اشاره به این‌که برای پرواز کیش، عسلویه، قشم و سفر خارجی ترکیه چارترکننده نداریم، بیان کرد: محور توسعه فرودگاه و هزینه‌هایی که می‌شود به سیاست‌های کلی استان ختم می‌شود.
وی با بیان این‌که در سال ۹۴، ۱۳ پرواز به بغداد و نجف داشتیم، گفت: در یک سال گذشته تاکنون ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر به مشهد و ۱۳۰۰ نفر به نجف از طریق فرودگاه خرم‌آباد سفر کردند.
مدیر فرودگاه خرم‌آباد یادآور شد: سال گذشته برای نگهداری فرودگاه ۶ میلیارد تومان هزینه شد و این در حالی‌است که درآمد فرودگاه خرم‌آباد زیر ۱ میلیارد تومان بوده است.
کیانی با اشاره به این‌که به ازای هر ۱,۵ ساعت می‌توانیم یک پرواز را در فرودگاه سرویس‌دهی کنیم، افزود: در طی ۴ سال اخیر بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان دستگاه ناوبری در فرودگاه خرم‌آباد نصب شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار