رئیس اداره استثنایی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: طرح سنجش سلامت به صورت رسمی از بیست و دوم خرداد ماه آغاز می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم ۱۰۰ هزار نوآموز مورد غربالگری قرار گیرند.
کد خبر: ۲۴۱۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰ 06 June 2016
وجیه‌الله پرویزی در حاشیه مراسم افتتاحیه طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان که در مدرسه استثنایی ساریخانی در حال برگزاری است، گفت: سال گذشته تعداد ۹۷ هزار نوآموز در پایگاه‌های سنجش غربالگری شده، امسال نیز حدود ۹۵ تا ۱۰۰ هزار نوآموز را آمادگی غربالگری داریم.

رئیس اداره استثنایی آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: تعداد ۴۸ پایگاه سنجش در شهر تهران راه‌اندازی شده‌اند که ۸۰۰ نیروی انسانی در طرح سنجش سلامت با ما همکاری دارند.

وی با بیان اینکه طرح سنجش به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد، گفت: والدین به محض اینکه به اولین دبستان محل زندگی خود مراجعه کنند، اطلاعات دانش‌آموز ثبت و نوبت‌دهی داده می‌شود.

پرویزی بیان کرد: در طرح سنجش سلامت، ارزیابی‌های اولیه شنوایی، بینایی، مراقبت سلامت، وزن، توده بدنی، وضعیت دهان و دندان و ارزیابی‌های ذهنی انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی در طرح سنجش همکاری خوبی با ما دارد، گفت: معاینات از سوی پزشکان این دانشگاه انجام می‌شود.

رئیس اداره استثنایی آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: اگر پزشک در پایگاه مستقر نباشد، نوآموز به اولین مرکز بهداشتی ارجاع داده می‌شود و اگر مشکوک به مشکلی باشد، به پایگاه‌های تخصصی ارجاع داده می‌شود.

پرویزی تاکید کرد: در نهایت در طرح سنجش سلامت بسیاری از این دانش‌آموزان در مدارس عادی ثبت‌نام می‌کنند و در غیر این صورت به مدارس استثنایی ارجاع داده می‌شوند.

وی درباره هزینه‌ها نیز بیان کرد: هزینه طرح سنجش ۱۴ هزار تومان است و به تشخیص رئیس پایگاه سنجش برای پنج درصد خانواده‌ها به صورت رایگان و برای پنج درصد نیز نیم بها است.

رئیس اداره استثنایی آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان از ۲۲ خرداد به صورت رسمی آغاز می‌شود و پایگاه‌های سنجش ۵۰ روز کاری فعالیت خواهند داشت و در صورت نیاز، این تاریخ تمدید می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار