کد خبر: ۲۴۲۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵ 08 June 2016
به گزارش تابناک لرستان به نقل از پایگاه خبری یافته ،نماینده مردم کوهدشت در مجلس معتقد است جایگزینی وضعیت تعطیلی پنجشنبه با شنبه اشکالی ایجاد نمی‌کند و در راستای ارتباط http://www.yaftenews.ir/images/stories/portre/portre91/malekshahi.jpgبیشتر با اقتصاد دنیاست.
"الهیار ملکشاهی" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درخصوص طرحی که قرار است برای تغییر تعطیلات پایان هفته به دولت پیشنهاد شود، گفت: در حال حاضر اکثر کشورهای دنیا جمعه و شنبه یا شنبه و یکشنبه تعطیل هستند در حالی که در کشور ما پنجشنبه و جمعه تعطیل است و این روند عملا ما را 4 روز از تعاملات اقتصادی در دنیا عقب می اندازد.
نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: جمعه برای ما مسلمانان از قداست ویژه ای برخوردار است و روز نماز جمعه است لذا تغییری در این روز نباید ایجاد شود که نمی شود اما اینکه به جای پنجشنبه روز شنبه جایگزین شود به نظر مناسب خواهد بود چون پنجشنبه جایگاه و خصوصیت ویژه ای ندارد.
وی افزود: ایجاد هماهنگی با دنیا برای برقراری تبادلات اقتصادی به نفع کشور است لذا لازم است برای توسعه اقتصادی و ارتباطات بیشتر همخوانی در سطح بین المللی ایجاد کنیم.
نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از آنجایی که تغییر تعطیلات پایان هفته مسأله مهمی است به نظر می رسد نیاز باشد در مجلس نیز بررسی شود لذا لازم است دولت آن را به صورت لایحه به مجلس ارائه کند.

انتقاد از اجرایی نشدن قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی

نماینده مردم پل‌دختر در مجلس بر لزوم توجه ویژه مجلس دهم به بازنشستگان تأمین اجتماعی تأکید کرد و افزود: هزینه‌های زندگی این قشر با درآمد آن‌ها تطابقی ندارد و کفاف هزینه‌های زندگی و درمان آن‌ها را نمی‌دهد.
سید حمیدرضا کاظمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره افزایش 14 درصدی حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان تأمین اجتماعی، گفت: افزایش 14 درصدی در نظر گرفته شده، گره ای از مشکلات معیشتی این قشر باز نمی‌کند؛ لذا لازم است که افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز با کارمندان دولتی تناسب داشته و روندی عادلانه و منطقی طی کند؛ به‌گونه‌ای که قدرت خرید آن‌ها را افزایش داده و در بهبود وضعیت معیشتی آن‌ها تأثیرگذار باشد.
نماینده مردم پل‌دختر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش 14 درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تناسبی با هزینه‌های بالای زندگی آن‌ها ندارد، تصریح کرد: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی باید بر مبنای نرخ تورم در کشور و هزینه‌های زندگی آن‌ها تعیین شود؛ در شرایط کنونی، هزینه‌های زندگی این قشر با درآمد آن‌ها تطابقی ندارد و کفاف هزینه‌های زندگی و درمان آن‌ها را نمی‌دهد.
این نماینده مردم در مجلس دهم بر لزوم توجه ویژه مجلس دهم به بازنشستگان تأمین اجتماعی تأکید کرد و افزود: ارتقای معیشت بازنشستگان تأمین اجتماعی باید جزو اولویت‌های دولت و مجلس باشد.
نماینده مردم پل‌دختر در مجلس شورای اسلامی، از عدم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان انتقاد کرد و گفت: در صورت تحقق این امر، حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به عدالت نزدیک می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار