استاندار لرستان در نشست ستاد اقامه نماز استان:
هوشنگ بازوند استاندار لرستان صبح امروز در نشست اقامه نماز استان عنوان کرد: روند اقدامات ستاد اقامه نماز استان نسبت به گذشته بهتر شده است اما این اقدامات کافی نبوده و باید همت بیشتری در این راستا صورت گیرد.وی با تاکید بر لزوم افزایش تعداد نمازهای جماعت صبح در مساجد استان تصریح کرد:در جلسه قبلی ستاد اقامه نماز استان در شش مسجد شهر خرم آباد نماز جماعت صبح برگزار می شد که اکنون تعداد آن ها به ۱۴ نماز جماعت صبح رسیده است
کد خبر: ۲۴۴۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲ 12 June 2016



به گزارش تابناک لرستان ، هوشنگ بازوند استاندار لرستان صبح امروز در نشست اقامه نماز استان عنوان کرد: روند اقدامات ستاد اقامه نماز استان نسبت به گذشته بهتر شده است اما این اقدامات کافی نبوده و باید همت بیشتری در این راستا صورت گیرد.

وی با تاکید بر لزوم افزایش تعداد نمازهای جماعت صبح در مساجد استان تصریح کرد:در جلسه قبلی ستاد اقامه نماز استان در شش مسجد شهر خرم آباد نماز جماعت صبح برگزار می شد که اکنون تعداد آن ها به ۱۴ نماز جماعت صبح رسیده است.

بازوند افزود:کمیته امداد استان باید با هماهنگی آموزش و پرورش و صدور مجوز از سازمان بهزیستی نسبت به راه اندازی چهار مهدکودک قرآنی در سطح استان اقدام کند

وی اظهار داشت: با توجه به درخواست رئیس دانشگاه پیام نور لرستان مبنی بر اختصاص اعتبار برای ساخت مسجد پردیس دانشگاه پیام نور نیزاعتبارات لازم برای ساخت مسجد این دانشگاه باید توسط دانشگاه پیام نور تامین شود و ما نمی توانیم اعتباری به آن اختصاص دهیم.

بازوند به اهمیت برگزاری برنامه های آموزش قرآن و نماز از سوی شهرداری خرم آباد و مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری در سطح محلات اشاره کرد وگفت: بنا به درخواست نماینده شهرداری خرم آباد و مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری لرستان مبنی بر برگزاری برنامه های آموزشی در سطح شهر و محلات این موضوع باید در دستور کار قرار گرفته و مدیرکل دفتر شهری و روستایی استانداری نیز این موضوع را به سایر شهرداری های استان ابلاغ کند.

وی به ساخت ۱۰۰ نمازخانه کوچک در مدارس استان توسط استانداری لرستان اشاره کرد ویادآور شد: در سال جاری استانداری لرستان متعهد می شود نسبت به ساخت ۱۰۰ نمازخانه در سطح مدارس فاقد نمازخانه استان اقدام کرده بطوریکه تجهیزات این نمازخانه ها توسط آموزش و پرورش تامین شود.

بازوند بیان داشت: تهیه و تولید برنامه های کارشناسی به صورت میزگرد و پرسش و پاسخ در حوزه نماز از سوی صدا و سیمای مرکز لرستان انجام شودو لازم است صدا و سیمای استان نسبت به افزایش برنامه های خود در رابطه با مباحث نماز اقدام کند.

وی گفت: لازم است که آموزش و پرورش لرستان برای برپایی نماز جماعت در سطح مدارس استان نسبت به معرفی ۱۰۰ فرد روحانی یا غیر روحانی اقدام کند.

بازوند ادامه داد: تشکیل شورای اقامه نماز در سطح شهرستان ها ی استان امری ضروری است وفرمانداران شهرستان ها باید نسبت به موضوع نماز اهتمام ویژه داشته و جلسات ستاد اقامه نماز را به صورت مرتب تشکیل دهند.

استاندار لرستان خاطر نشان کرد: حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی استان باید در نماز جمعه به ویژه در ماه مبارک رمضان پررنگ تر شود.

هوشنگ بازوند در خاتمه اظهار داشت: همچنین مدیران باید در مراسم نماز جماعت ادارات خود حضور پیدا کرده زیرا یکی از شاخص های ارزیابی مدیران حضور آن ها در نماز جماعت دستگاه خود بوده و دفتر بازرسی استان باید این موضوع را کنترل کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار