کد خبر: ۲۴۴۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰ 12 June 2016

به گزارش تابناک لرستان به نقل از خبرگزاری برنا لرستان ،مدیرعامل شرکت مخابرات لرستان با اشاره به اعتراضات چند روز اخیر نیروهای شرکتی مخابرات استان در برخی شهرها  افزود:ما هم موافق تبدیل وضعیت پرسنل هستیم اما واقعیت از دست ما خارج است و این عزیزان، نیروهای شرکت خصوصی پیمانکار می‌باشند و شرکت موظف است براساس قوانین اداره کار حقوق پرداخت نماید.

* مدیرعامل مخابرات لرستان با رد هرگونه پرداختی کمتر از قانون کار اظهارکرد:همه پرسنلی که در بخش‌های مختلف توسط بخش خصوصی در مخابرات لرستان در حال انجام کار هستند حق و حقوشان برابر قوانین و اشل اداره کار پرداخت می‌گردد و اگر در مواردی غیراز این پرداخت گردد و مشاهده شود قطعاً با شرکت پیمانکار برخورد لازم صورت می گیرد.

 

* محمودی در خصوص اعتراضات اظهار داشت:به‌رغم مشکلات فراوان مالی که مخابرات ایران دارد و تبدیل وضعیت این چنین نیروهایی که در اکثر استان‌ها شاهد هستیم در اختیار مرکز است. پ

مدیرعامل شرکت مخابرات لرستان تحصن‌کنندگان را جزو نیروهای شرکت پیمانکاری (شرکت خدمات اول مخابرات) دانست و عنوان کرد: این شرکت با توجه به نیروهای انسانی که در هر استان دارد حرفش این است حقوقی که پرداخت می‌کند و قراردادی که دارد مطابق مجوز وزارت کار و طرح طبقه‌بندی مشاغل است.

وی فعالیت شرکت tct در سطح کشور اشاره کرد و گفت: این شرکت جزو شرکت‌هایی است که زیر نظر مخابرات ایران فعالیت می‌کند.

محمودی در مورد تحصن‌هایی که اخیراً از سوی برخی از نیروهای مخابرات انجام‌شده بود، تصریح کرد: با تحصن و مطالب واهی مشکلی از این نیروها حل نخواهد شد چراکه این مشکل در سطح کشور وجود دارد و نمایندگان قبلی مجلس نیز در این رابطه پیگیری‌های انجام دادند.

وی بابیان اینکه پیگیری مشکلات نیروهای شرکتی tct در دستور کار مدیرعامل جدید مخابرات نیز بوده است، گفت: نمایندگان فعلی مجلس نیز برای رفع این مشکل پیگیری کردند.

مدیرعامل شرکت مخابرات لرستان به مشکلات مالی مخابرات ایران اشاره کرد و اظهار داشت: اکنون هزینه‌های مخابرات از میزان تعرفه‌ها بالاتر است بنابراین تا زمانی که بحث تعرفه‌ها حل نشود، مخابرات این مشکلات را دارد و درآمد آن کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد.

وی اظهار داشت: سال‌های سال است که نیروهای تحت عنوان شرکتی در مخابرات نسبت به نوع قرارداد، استخدام و طرح طبقاتی مشاغل پیگیری‌های انجام می‌دهند و مخابرات ایران نیز به‌طور کامل در جریان این موضوع است بنابراین تصمیم‌گیری برای اینکه در این زمینه اتفاقی بیفتد یا نیفتد در اختیار مخابرات ایران است و به‌طور یقین مخابرات بادید مثبت این موضوع را دنبال می‌کند.

محمودی افزود: مسائل و مشکلات مربوط به نیروهای انسانی را به مجمع نامه‌نگاری کردیم و در اخیر در این مورد در قالب نامه به مدیرکل جدید مخابرات ایران منتقل کردم اما بااین‌وجود این مشکلات فقط مختص به استان لرستان نیست و در کل کشور وجود دارد.

وی عنوان کرد: با توجه به پایین بودن تعرفه‌ها، وزارت ارتباطات قول داده با اصلاح تعرفه‌ها بحث درآمدی مخابرات حل شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات لرستان در ارتباط با پرداخت حقوق نیروهای شرکتی مخابرات، بیان کرد: هرکجا مطابق با قانون کار حقوق پرداخت نشود،کارگر به اداره کار شکایت می‌کند و ما نیز پیمانکار را ملزم به پرداخت حقوق می‌کنیم اما باید گفت در بحث پرداختی این نیروها همواره سعی شده با تأخیر کمی پرداخت شود به‌طوری‌که با توجه به وضعیت درآمدی پایینی که وجود دارد شرایط پرداختی در لرستان نسبت به سایر استان‌ها بهتر است.

وی به مازاد نیروی انسانی در مخابرات استان لرستان اشاره کرد و افزود: در دو مقطع مخابرات لرستان نیروی انسانی زیادی جذب کرده است به‌طوری‌که مطابق استاندارد مخابرات ایران برای استان 399 نیرو تعریف کرده درحالی‌که هم‌اکنون هزار و 495 نیروی انسانی داریم.

مدیرعامل شرکت مخابرات لرستان عنوان کرد: از یک هزار و 495 نیروی انسانی در مخابرات استان، 380 نفر با مدرک زیر دیپلم و دیپلم در بخش‌های مختلفی مانند نگهبانی، تنظیف و بایگانی مشغول به کار هستند که از آن‌ها تحت عنوان نیروی بخش خصوصی از آن‌ها یاد می‌شود.

* پیگیری‌ها و مکاتبات زیادی با مسئولین در مخابرات ایران انجام دادیم و خواستار حل مشکل این عزیزان شدیم.

* هومان محمودی  گفت:مدیران مخابرات ایران از طریق مجلس در تلاشند تا نسبت به توسعه و افزایش سطح درآمدی مخابرات بر این مشکلات فائق آیند.

خبر:رضا میرزایی

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار