کد خبر: ۲۴۴۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳ 12 June 2016

به گزارش تابناک لرستان ،جمعی ازکشاورزان پلدختر می گویند: حدود یک ماه از زمان تحویل گندم به کمیسیون های خرید می گذرد ولی تاکنون بهای محصول تحویل شده به آنها پرداخت نشده است.

  این عده روز یکشنبه ب ، خواستار انعکاس خواسته های خود به مسئولان و رفع این مشکل شدند.
یکی از کشاورزان معترض گفت: نزدیک به یک ماه است که 60 تن گندم به کمیسیون خرید روستای سراب حمام پلدختر تحویل داده ام که متاسفانه تاکنون بهای گندم تحویلی خود را دریافت نکرده ام .
امیدعلی کاییدی افزود: طی 10 سال گذشته این مدت تاخیر در پرداخت بهای گندم بی سابقه بوده درحالی که در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل هستیم.
وی افزود: کمیسیون های خرید ، گندم را به صورت تضمینی خریدار کرده اند اگر نمی توانند پول به کشاورزان بدهند حداقل گندم های تحویلی را به کشاورزان برگردانند تا در بازار آزاد به فروش برسانند.
یکی از کشاورزان منطقه جایدر پلدختر نیز گفت: بیش از 50 تن گندم تحویل مرکز خرید جایدر تحویل داده ام که متاسفانه با گذشت نزدیک به یک ماه هنوز بهای آن را دریافت نکرده ام .
حیدر بیرانوند افزود: فصل برداشت گندم که می رسد دولت می گوید که بهای گندم را به موقع و به قیمت تضمینی پرداخت می کنیم اما عدم چرداخت به موقع بهای گندم مشکلات زیادی برای گندم کاران ایجاد می کند.
به گفته وی گندم کاران وقتی گندم را به دولت تحویل می دهند انتظار دارند تا با دریافت به موقع قیمت گندم تحویلی بدهی مربوط به هزینه های شخم ، کود و کمباین را پرداخت کنند.
وی افزود: وقتی دولت پول گندم را به موقع پرداخت نمی کند گندم کاران مجبورند گندم های خود را زیر قیمت و در بازار آزاد به فروش برسانند تنها به خاطر این که پول نقد بگیرند و بدهی های خود را به موقع پرداخت کنند.
جمشید آبسری یکی از کشاورزان پلدختر گفت: حدود 38 تن گندم تحویل مرکز خرید داده ام و با وجود بدهی های زیاد از جمله پول سم ، برق و کمپرسی حمل گندم و غیره اما متاسفانه هنوز موفق به دریافت بهای گندم تحویلی نشده ام .
وی افزود: گندم کاران برای کاشت گندم متحمل قرض و بدهکاری شده اند و هم اکنون که فصل برداشت به پایان رسیده و موقع پرداخت بدهی ها شده ، پرداخت نکردن به موقع بهای گندم برای ما گرفتاری ها و مشکلات زیادی ایجاد کرده است .
یک کشاورز دیگر پلدختر گفت: وقتی بهای محصول به موقع به کشاورزان پرداخت نشود آنها مجبور می شوند گندم خود را زیر قیمت به صورت آزاد به دلالان بفروشند.
مدیر جهاد کشاورزی پلدختر گفت: شرکت غله استان مسئول خرید گندم تضمینی از گندم کاران است و تعاون روستایی و مرکز خرید تنها مباشر خرید محسوب می شوند.
علی نظر نظری افزود: وظیفه تعاونی روستایی این است که گندم خریداری و مشخصات کشاورزان را ثبت و سی دی آن را به بانک عامل ارسال کند.
وی افزود:مشکلات دیر پرداخت کردن بهای گندم گندم کاران از طریق اداره غله و جهاد کشاورزی استان پیگیری شده و منتظر پاسخ و رسیدگی هستیم.
وی گفت: قیمت هر کیلوگرم گندم عادی به صورت تضمینی امسال 12هزارو 750ریال تعیین شده است و تاکنون 22 هزار تن در سطح شهرستان توسط کمیسیون های خرید گندم تضمینی خریداری شده است .
به گفته وی پیش بینی می شود امسال بیش از 25 هزارتن گندم تضمینی از کشاورزان شهرستان خریداری شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار