هوشنگ بازوند خبرداد:
هوشنگ بازوند استاندار لرستان گفت: آذربایجان شرقی به‌عنوان یک استان توسعه‌یافته و لرستان به‌عنوان یک استان محروم و کمتر توسعه‌یافته توسط هیئت دولت به‌عنوان الگوی اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور انتخاب‌شده‌اند که این خود می‌تواند فرصتی بزرگ برای تحقق توسعه‌یافتگی استان ایجاد کند
کد خبر: ۲۴۵۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸ 13 June 2016















به گزارش تابناک لرستان، هوشنگ بازوند استاندار لرستان در جمع خبرنگاران، افزود: آذربایجان شرقی به‌عنوان یک استان توسعه‌یافته و لرستان به‌عنوان یک استان محروم و کمتر توسعه‌یافته توسط هیئت دولت به‌عنوان الگوی اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور انتخاب‌شده‌اند که این خود می‌تواند فرصتی بزرگ برای تحقق توسعه‌یافتگی استان ایجاد کند.
وی اظهار کرد: در حال حاضر 60 درصد واحدهای صنعتی لرستان به حال تعطیل یا نیمه تعطیل درآمده‌اند که با احیای آن‌ها ظرفیت‌های فراوانی در راستای تولید و اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود اما متأسفانه باوجود ظرفیت‌های فراوانی همچون گردشگری، روان آب‌ها و حوزه‌های نفتی تاکنون استفاده مطلوبی از آن‌ها نشده است.
استاندار لرستان تصریح کرد: روند توسعه بروکراسی‌های معمول اداری یکی از دلایل و موانع پیش روی اجرای اقتصاد مقاومتی در استان لرستان است که می‌توان با اتخاذ تصمیمات صحیح و هماهنگی لازم این مشکل را برطرف کرد.
بازوند اضافه کرد: 84 واحد صنعتی استان در حال حاضر در تملک بانک‌ها هستند که تعدادی از واحدهای مشکل‌دار لرستان برای احیا و ازسرگیری فعالیت خود باید از تملک بانک‌ها خارج و به سرمایه‌گذاران جدید واگذار شوند.
وی با اشاره به طراحی 112 برنامه اقتصاد مقاومتی مشتمل بر 700 طرح در لرستان، افزود: به‌منظور اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور، 24 رویکرد توسط رهبر معظم انقلاب و 12 برنامه ملی توسط دولت اعلام‌شده و سهم استان لرستان از این میان 700 طرح است.
استاندار اظهار کرد: 12 میلیارد مترمکعب روان آب در سال‌های پربارش در لرستان وجود دارد که به دلیل وجود شیب تند در بیشتر زمین‌های استان لرستان به‌ویژه در حوزه دز آب‌های روان پس از بارندگی به‌سرعت از استان خارج می‌شوند.
بازوند با اشاره به اینکه لرستان به یک میلیارد و 600 میلیون مترمکعب آب برای بخش کشاورزی نیاز دارد، افزود: افزایش اراضی کل استان از 25 درصد به 45 درصد مستلزم این میزان آب است و تلاش می‌شود با اخذ مجوز از وزارت نیرو 100 میلیون مترمکعب آب در حوزه دز جذب شود.
وی گفت: 12 سد در استان در دست اجرا است که سد کمندان ازنا با 61 درصد پیشرفت فیزیکی تلاش می‌شود تا پایان سال 1396 به بهره‌برداری برسد.
خبرنگار : محمد رضا گودرزی
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار