کد خبر: ۲۴۵۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰ 14 June 2016

به گزارش تابناک لرستان ،رئیس جهاد کشاورزی سلسله گفت: تنوع کاشت کلزا در مزارع کشاورزی سبب افزایش عملکرد سطح تولید گندم در شهرستان می شود.

رحیم هادی پور افزود: کلزا یکی از محصولاتی است که کاشت آن در شهرستان سلسله با توجه به آب و هوای مناسب از مزیت نسبی برخوردار است.
وی اظهار داشت: تنوع کشت، یکی از مواردی است که کارشناسان جهاد کشاورزی در مورد مزیت های آن باید به کشاورزان آموزش بیشتری دهند.
هادی پور با اشاره به واردات روغن خاطرنشان کرد: در صورتی که کاشت این محصول با ارزش در میان کشاورزان ترویج شود، سطح واردات روغن نیز کاهش خواهد یافت.
وی با اشاره به نبود واحد روغن کشی و عدم زیرساخت های مناسب برای کاشت این محصول با ارزش در استان تصریح کرد: در سال زراعی 94- 95 در حدود 197 هکتار از مزارع شهرستان به کاشت کلزا اختصاص یافته است.
رئیس جهاد کشاورزی سلسله با بیان اینکه پیش بینی می شود حدود 350 تن کلزا از مزارع شهرستان برداشت صورت گیرد، افزود: از عمده مواردی که سبب کاهش میل کشاورزان به کاشت این محصول در شهرستان شده می توان به کشت های جانبی از قبیل سیب زمینی، وجود آفت ساقه خوار در این محصول و بالا بودن قیمت سموم مورد نیاز برای آن اشاره کرد.
هادی پور گفت: مطابق تاکیدات سازمان جهاد کشاورزی باید در سال زراعی 95- 96 حدود 20 تا 30 درصد اراضی کشاورزی شهرستان به کاشت کلزا اختصاص یابد.
شهرستان سلسله دارای 40 هزار هکتار اراضی مزروعی است که یک سوم آن ها آبی و مابقی دیم هستند.
شهرستان سلسله با 75هزار نفر جمعیت یکی از شهرستانهای استان لرستان است که مرکز آن شهر الشتر است.
این شهرستان از شمال به شهرستان دلفان، از جنوب به شهرستان خرم آباد و از شرق به شهرستان بروجرد محدود است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار