کد خبر: ۲۴۵۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴ 14 June 2016


به گزارش تابناک لرستان به نقل از همشهری لرستان ،رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان از ظرفیت تولید سالانه 21 هزار تن ماهی در لرستان خبر داد. عبدالرضا بازدار» در نشست خبری با اصحاب رسانه استان افزود: این میزان تولید مربوط به 509 مزرعه پرورش ماهی است.این مسئول با بیان این‌که 2 هزار و 710 تن محصولات کشاورزی در این استان تولید می‌شود، ادامه داد: ۸۰ درصد این محصولات زراعی، ۹ درصد باغی و ۱۱ درصد دامی بوده است.

تولید 59 هزار تنی گوشت مرغ
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: سالانه ۵۹ هزار تن گوشت مرغ  و همچنین ۲۵ هزار و ۸۰۰ تن گوشت قرمز در استان تولید می‌شود.بازدار با بیان این‌که 4/7 میلیون واحد دامی در لرستان وجود دارد، بیان کرد: سالانه ۲۰۹ هزار تن شیر خام در استان تولید می‌شود.رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان تأکید کرد: معادل 19 تا 20 درصد اراضی آبی استان به سیستم‌های آبیاری نوین مجهز شده اند.بازدار افزود: در حال حاضر ۳۹ هزار هکتار از اراضی استان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز هستند.

ساخت 1500 ساعت آتش بر
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان گفت: در زمینه پیشگیری از وقوع حریق امسال هزار و۵۰۰ ساعت آتش بر ایجاد کرده ایم.«شیرزاد نجفی» نیز در این نشست افزود: ۹۵ درصد عوامل ایجاد حریق عامل انسانی است. در 110 نقطه بحرانی آتش سوزی در جنگل‌های استان گشت‌های موتوری و خودرویی فعال شده است.وی ادامه داد: لوازم اطفای حریق در همه شهرستان‌های لرستان توزیع شده تا در صورت بروز آتش سوزی به موقع اقدام شود. نجفی بیان کرد: تا کنون نسبت به سال گذشته شاهد کاهش ۹۵ درصدی آتش سوزی در سطح منابع طبیعی بوده ایم.

تلفات 15 هزار راس دام بر اثر تب برفکی
مدیرکل دامپزشکی استان لرستان از تلف شدن 15 هزار راس دام بر اثر بیماری تب برفکی خبر داد.به گزارش همشهری، «ابراهیم توکلی» نیز در این نشست افزود: با ورود بیماری تب برفکی این بیماری دوباره به صورت اپیدمی در استان ایجاد شده است.
وی ادامه داد: نزدیک به ۳ میلیون رأس دام علیه بیماری تب برفکی در این استان واکسینه شده اند.مدیرکل دامپزشکی استان لرستان اشاره کرد: به دلیل ورود نوع جدیدی از این بیماری ساخت واکسن جدید طول کشید.وی بیان کرد: ورود این ویروس همزمان با تجهیز و بهینه سازی دستگاه‌های موسسه رازی که در حال ساخت واکسن‌ها بود، همراه شد و همین امر موجب شد تا ساخت واکسن 3 ماه عقب بیفتد.توکلی افزود: به همین دلیل واکسن به اندازه کافی به دست دامپزشکی نرسید و تب برفکی در بین دام‌ها اپیدمی شد.وی اظهار کرد: اگر واکسن به موقع تولید می‌شد می‌توانستیم این بیماری را با تلفات کمتر کنترل کنیم.

خرید گندم از کشاورزان
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: تاکنون ۴۶ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است. «حسین پیرحیاتی» در این نشست افزود: تاکنون ۲ میلیارد تومان از هزینه خرید این میزان گندم به کشاورزان پرداخت شده است.
وی ادامه داد: ۵۰ میلیارد تومان دیگر برای خرید این میزان گندم باید به کشاورزان پرداخت شود.معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان لرستان به خرید هزار و۲۰۰ تن کلزا از کشاورزان استان اشاره کرد.پیرحیاتی ادامه داد: ۲ میلیارد تومان از هزینه خرید این میزان کلزا پرداخت شده و ۹۰۰ میلیون تومان دیگر باقی مانده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار