کد خبر: ۲۴۶۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲ 16 June 2016



به گزارش تابناک لرستان فرماندار پلدختر گفت: جهاد کشاورزی این شهرستان عدم پرداخت بهای گندم خریداری شده به قیمت تضمینی ازکشاورزان را پیگیری کند.

نورالدین درمنان ظهر امروز در دیدار با مدیر و کارکنان جهاد کشاورزی شهرستان پلدختر بر ضرورت تسریع در پرداخت بهای گندم خریداری شده از کشاورزان تأکید کرد و اظهار داشت: پرداخت به موقع قیمت گندم اعتماد کشاورزان را به دنبال دارد.

وی بر لزوم بیمه کردن محصولات کشاورزی توسط کشاورزان تأکید کرد و افزود: حوادث پیش‌بینی نشده در کمین کشاورزان است که آنها را با مشکلات عدیده‌ای رو‌به‌رو می‌کند که در این راستا کشاورزان باید توجه جدی به بیمه کردن محصولات کشاورزی داشته باشند.

فرماندار پلدختر با بیان این که توسعه و گسترش بیمه محصولات کشاورزی باید به فرهنگ در میان کشاورزان  و روستاییان تبدیل شود، بیان کرد: مسئولان حوزه کشاورزی باید کشاورزان را برای تشویق و ترغیب بیمه کردن محصولات کشاورزی هدایت کند.

وی ترغیب کشاورزان برای بیمه‌کردن محصولات در شهرستان را ضروری دانست و عنوان کرد: کشاورزان باید نسبت  به بیمه محصولات خود با توجه به کم‌آبی و خشکسالی و سیل اقدام کنند تا دولت و بیمه بتواند بخشی از زیان‌های وارده شده آنها را پرداخت و جبران کنند.

درمنان به 27 خرداد سالروز تأسیس جهاد کشاورزی به فرمان امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: جهاد کشاورزی از بخش‌های مهم و اثرگذار و تحول‌آفرین در حوزه اقتصاد کشور است و مدیریت جهادی باید سرالوحه کار به ویژه در کارهای مربوط به جهاد کشاورزی قرار گیرد.

وی با تبریک هفته جهاد به کشاورزان و متولیان عرصه کشاورزی شهرستان پلدختر، تصریح کرد: کشاورزی در فرهنگ اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

فرماندار پلدختر خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های خوبی از جمله انجیر سیاه  در شهرستان پلدختر وجود داردکه نیاز است صنایع تبدیلی و تکمیلی در این شهرستان ایجاد شود تا محصولات کشاورزی روی هم جمع نشود و به کشاورز کمک کند.

وی اظهار داشت: شهرستان پلدختر در بسیاری از زمینه‌ها پیشرفت‌هایی داشته که از جمله می‌توان به مقام نخست کشت کلزا در استان لرستان اشاره کرد.

علی‌نظر نظری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پلدختر گزارشی از عملکرد و فعالیت‌های نهاد تحت مدیریت خود ارائه کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار