مدیر کل راه وشهرسازی لرستان:
مدیر کل راه وشهرسازی لرستان در جلسه شورای مسکن استان گفت : تعاونی های مسکن از راه و شهرسازی حرف شنوی ندارند/ضعف مالی متقاضیان مشکل اصلی در حوزه مسکن است.
کد خبر: ۲۵۵۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶ 04 July 2016

به گزارش خبرگزاری تابناک  از لرستان ،مدیر کل راه وشهرسازی لرستان گفت: ۱۲ هزار و ۶۸۱ واحد مسکن مهر استان تکمیل نشده است و همچنین در مجموع اجرای ۸ هزار و ۷۹۵ واحد مسکن مهر لرستان با مشکلات مختلفی مواجه بوده و دو هزار و ۴۵۸ واحد نیز فاقد متقاضی هستند.

تعاونی های مسکن از راه و شهرسازی حرف شنوی ندارند/ضعف مالی متقاضیان مشکل اصلی در حوزه مسکن است

علی علیخانی که در جلسه شورای مسکن استان سخن می گفت با بیان این مطلب عنوان کرد: تصمیم گرفته ایم که برخی از این واحدها از گردونه ساخت خارج شوند و اگر از بانک دریافتی داشته اند برای تصفیه آنها اقدام کنیم.

علیخانی افزود: در خصوص ۸۵۶ واحد نیمه تمام نیز طی نشست هایی که با پیمانکاران و انبوه سازان داشته ایم مقرر شده که برای ساخت این واحدها بخشی از زمین های مسکن مهر در اختیار آنها قرار بگیرد و از این ۸۵۶ واحد نیمه تمام نیز در خصوص ۴۶۴ واحد توافق صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: بخش زیادی از مشکلات راه و شهرسازی در ارتباط با تعاونی های مسکن است واین تعاونی ها از راه و شهرسازی حرف شنوی ندارند و انتظار می رود اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همکاری های لازم را با راه و شهرسازی در این خصوص داشته باشد.

علیخانی اظهار داشت: علت عمل نکردن به تعهدات از سوی پیمانکاران این بخش تورم و تغییر نرخ ها در سال های ۹۱ و ۹۲ بوده که مانع اجرا نشدن این طرح ها شده، ولی بر اساس فرمولی که توسط وزارت راه و شهرسازی تعیین شده در خصوص مشکلات تعاونی ها و پیمانکاران این بخش نیز اقدام می شود.

وی تصریح کرد: مشکل اصلی در حوزه مسکن در حال حاضر ضعف مالی متقاضیان است و این مشکل دامن گیر بسیاری از متقاضیان مسکن مهر است واین امر سبب شده که بانک هم نتواند بخشی از تعهدات خود عمل کند.

این مسئول اظهار کرد:برخی از دستگاه های خدمات رسان مدعی هستند که در بخش مسکن مهر دچار ضرر و زیان شده اند ولی هر چند که این مشکلات بیشتر مربوط به سنوات گذشته بوده اما بخشی از ضرر و زیان های این دستگاه ها نیز به این خاطر بوده که در زمان مقرر نسبت به اجرای تعهدشان عمل نکرده اند.

علی علیخانی در انتهای سخنان خود یادآور شد: بر اساس تفاهم نامه بین وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو، نفت از محل یارانه ها حدود ۱۸ میلیارد تومان به این دستگاههای خدمات رسان پرداخت خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار