فرماندار خرم آباد از عدم همکاری و اقدام مناسب صندوق کار آفرینی امید و همچنین شرکت پخش فرآورده های نفتی در خصوص عدم ثبت شغل در سامانه رصد انتقاد کرد .
کد خبر: ۲۶۷۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵ 27 July 2016

 به گزارش خبرگزاری تابناک  از لرستان حبیب الله خجسته پور ظهر سه شنبه در جلسه شورای اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان خرم آباد اظهار داشت: تاکنون شش هزار و ۶۳۱ شغل برای مرکز استان در سامانه رصد ثبت شده است.

وی افزود: در این قالب تا کنون ۹۰۰ شغل در شهرستان خرم آباد ایجاد شده است.

وعده ایجاد ۶۶۰۰ فرصت شغلی در خرم آباد

فرماندار شهرستان خرم آباد ادامه داد: سهم سرمایه گذاری پیش بینی شده برای این میزان اشتغال در سطح استان بیش از ۳۷۱ میلیارد تومان در سال ۹۵ بوده که در این میان سهم شهرستان خرم آباد از این میزان ۱۱۵ میلیارد تومان بوده است.

فرماندار خرم آباد عنوان کرد: این میزان در واقع حدود ۳۱.۲ درصد از مجموع سرمایه گذاری صورت گرفته در حوزه اشتغال استان است.

خجسته پور با بیان اینکه در سند توسعه اشتغال استان در سال ۹۵ سهم شهرستان خرم آباد شش هزار و ۳۶۱ فرصت شغلی از مجموع ۲۵ هزار و ۶۸۱ نفر اشتغال تعیین شده است، تصریح کرد: این میزان اشتغال نیز حدود ۲۴.۸ درصد کل اشتغال پیش بینی شده استان را تشکیل می دهد.

فرماندار خرم آباد با بیان اینکه در این میان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان بیشترین میزان ثبت نامی ها در سامانه رصد اشتغال را داشته است عنوان کرد: تا پایان تیرماه سال جاری باید یک سوم این تعهدات انجام می گرفت و بیش از دو هزار شغل ثبت می شد، اما تاکنون ۸۹۵ فرصت شغلی ثبت شده است.

خجسته پور گفت: با این شرایط تنها ۱۴ درصد تعهدات عملیاتی شده است.

انتقاد فرماندار خرم آباد از عملکرد صندوق کارآفرینی امید

وی ادامه داد: از لحاظ زمانی نیز برخی از دستگاه ها عقب هستند ولی بعد از زمان توزیع اعتبارات استانی از همه دستگاه ها و به ویژه دستگاه های کم کار انتظار جهش داریم.

به گفته فرماندار خرم آباد، از بین ۲۶ دستگاه که در این زمینه متعهد بوده اند شش دستگاه هنوز تعهدات خود را در سامانه ثبت نکرده اند و از دیدگاه ما این به این معنی است که این دستگاهها اشتغالی ایجاد نکرده اند.

خجسته پور افزود: از بین این دستگاه ها سازمان صنعت، معدن و تجارت با ثبت ۲۳۳ شغل پیشتاز سایر دستگاهها بوده و جهاد کشاورزی نیز با ۱۸۵ شغل ثبت شده، در رتبه دوم قرار دارند.

وی ادامه داد: کمیته امداد استان نیز با ثبت ۲۲۰ شغل در ردیف موفق ترین دستگاه ها در این زمینه بوده است.

فرماندار خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود از عدم همکاری و اقدام مناسب صندوق کار آفرینی امید و همچنین شرکت پخش فرآورده های نفتی در خصوص عدم ثبت شغل در سامانه رصد انتقاد کرد و گفت: در حالی که ۴ ماه از سال گذشته و صندوق کار آفرینی امید که خودش یکی از متولیان ایجاد اشتغال بوده، در بحث ایجال اشتغال کار مثبتی انجام نداده است.

خجسته پور اضافه کرد: این مجموعه نه تنها اقدامی در زمینه اشتغال انجام نداده بلکه در جلسات شورای اشتغال و سرمایه گذاری شرکت نمی کنند.


وی ادامه داد: این مجموعه بر اساس سند باید ۳۶۰ شغل ایجاد کند که تا کنون فقط ۹ شغل ایجاد کرده است.

فرماندار خرم آباد خاطر نشان کرد: امروز وظیفه ذاتی همه دستگاهها ایجاد اشتغال در شرایطی بوده که لرستان با بحران دامنگیر بیکاری مواجه است و متاسفانه برخی از مجموعه ها نه تنها اقدام و عمل نمی کنند، بلکه حتی در جلسات هم حاضر نمی شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار