در نشست فرهنگ عمومی شهرستان پلدختر انجام گرفت :
در بحث توسعه رسانه ها پرچمدار هستند و لذا مدیران نباید از رسانه ها فرار کنند .وی گفت: اگر مدیری یا کارمندی اشتباهی مرتکب شد نبایدبگوییم همه ناکارآمد هستند.چگونه است که شرایط وضوابط برای راه اندازی یک مغازه خدمات کامپیوتری این قدر سخت است ولی حوزه رسانه نه نباید شرایط کار خبرنگاری به گونه ایی باشد که هرکس کار گیرش نمی آید خبرنگاربشود لذا باید برای گزینش خبرنگاران حتما برنامه ریزی در این خصوص صورت بگیرد.
کد خبر: ۲۷۵۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲ 10 August 2016

به گزارش تابناک لرستان، ،در نشست فرهنگ عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان پلدختر که با موضوع آسیب شناسی فضای مجازی وتجلیل از مقام خبرنگاردر سالن کنفرانس این اداره برگزار شد از اصحاب رسانه پلدختر بمناسبت روز خبرنگار تجلیل شد.


*منزلت خطیر خبرنگاران
برپایه این گزارش ،امام جمعه پلدختر در جلسه شورای فرهنگ عمومی با محوریت تجلیل از خبرنگاران پلدختر گفت:خبرنگار موفق کسی است که ارزش های جامعه خود را رصد کرده و در راستای بیان مسائل و مشکلات جامعه گام بردارد.
 حجت الاسلام محمد سوری با بیان اینکه خبرنگاران باید در انعکاس اخبار و رویدادها دقیق عمل کنند افزود:منزلت خبرنگار و رسالتی که بر عهده دارد خطیر است.  
  وی تصریح کرد:عدم دقت در انعکاس اخبار چالش کار یک خبرنگار است و اصحاب رسانه و خبرنگاران نباید چشم بسته در موقعی که انتقاد لازم است دفاع کنند .
امام جمعه پلدختر ادامه داد:کسانی که لیاقت ندارند و شهرت خوبی ندارند نبایددر حوزه رسانه فعالیت کنند زیرا جایگاه صاحبان قلم با ورود افراد مساله دار خدشه دار می شود.

امام جمعه پلدختر افزود:خبرنگار باید صادق و پرسشگر و تحلیل گر  بوده و شجاعت داشته باشد.

وی با آسیب شناسی فضای مجازی نیز گفت:فضای مجازی به مثابه شمشیر دو لبه است و باید از این فضا در جهت مدیریت فضای مجازی و سوار موج آن استفاده بهینه شود.

امام جمعه پلدختر خاطر نشان کرد:صاحبان قلم و رسانه ها در فضای مجازی هدایت گری کنند.

*مدیران از نقد رسانه ها نترسند

فرماندار پلدختر هم خداترسی،حق محوری و حق گویی را سه شاخص یک رسانه پویا عنوان کرد و گفت:مطالب باید بر اساس این سه ویژگی از سوی رسانه ها مطرح شود.

نورالدین درمنان افزود:مدیران نباید از نقد رسانه ها بترسند و برای رسانه ها محدودیت ایجاد کنند و هر جا که نقدی مطرح شد مدیران مکتوب پاسخ نقدی که رسانه ها می کنند را بدهند.

وی ادامه داد:استاندار لرستان بر حمایت از رسانه ها اهتمام دارد و دستور داده است برای رسانه ها محدودیت ایجاد نشود و هیچ دستگاه اداری از رسانه ها شکایتی نکند. 

فرماندار پلدختر با بیان اینکه باید ظرفیت ها را بالا برده و نقد پذیر باشیم ،افزود:تخریب و محدودیت رسانه ها و شکایت از خبرنگاران درست نیست و نباید مدیری در قبال یک نقد رسانه آن رسانه را محدود کرده و از خدمات رسانی محروم کند زیرا همه این خدمات مال نظام است و نباید سلیقه ای برخورد کنیم.

وی گفت:وزن هر کدام از ما در سطح افکار عمومی مشخص است و میزان حرمت جامعه به هر کدام از مانشانگر وزن ما در سطح جامعه است . فرماندار پلدختر اظهار داشت: باورمان شود نوکر و خادم مردم هستیم زیرا این انقلاب خون بهای شهداست و ما مدیون خون شهدا هستیم و نیامده ایم سلایق شخصی خود را پیاده کنیم.وی با بیان اینکه رسانه ها اهل دغدغه هستند افزود: اساس کار ما انسجام حول محورهای نظام جمهوری اسلامی و ارزش های انقلاب است و باید توجه کنیم هر جا تفرقه باشد از رونق و آبادانی خبری نیست.


 وی گفت: حاج آقا سوری امام جمعه پلدختر یک شخصیت شجاع ، لایق و توانمند و شایسته است که محور انسجام در شهرستان بوده و به وحدت در پلدختر کمک شایانی کرده است  فرماندار پلدختر با بیان اینکه دولت برآمده از متن مردم است، افزود: هجمه های ناروا و سیاه نمایی اثرات مثبتی برای جامعه ندارد و باید فضای نشاط و امید در جامعه ایجاد شود.

درمنان تصریح کرد:در بحث توسعه رسانه ها پرچمدار هستند و لذا مدیران نباید از رسانه ها فرار کنند .وی گفت: اگر مدیری یا کارمندی اشتباهی مرتکب شد نبایدبگوییم همه ناکارآمد هستند.

وی ادامه داد:انتقال پیام رسانه ها به مردم و بالعکس از مردم به مسئولین باید به گونه ای باشد که مردم و مدیران برای رسانه ها حرمت و احترام قائل باشند .

درمنان گفت: میزان صداقت و کارایی مان را بایددر افکار عمومی جویا شویم اگر ما را قبول ندارند باید آسیب شناسی و شناسایی شود که چرا قبول ندارند و نگاه جامعه اینگونه است.

وی به بحث ساماندهی میوه فروشان سطح شهر اشاره کرد و گفت:با پیشنهاد یکی از دوستان و پیگیریهایی که با صندوق کارآفرینی امید لرستان انجام شده است کار اعطای تسهیلات اشتغالزایی به این قشر و ساماندهی آنها در حال نهایی شدن است و شهردار پلدختر در جریان پیگیری ها قرار دارند.

وی افزود:موافقت های اولیه برای الحاق منطقه دردیا به شهر پلدختر انجام گرفته و از آنجا که مردم ساکن در منطقه از خدمات شهری بهره کافی نبرده بودند مقدمات کار فراهم شده و این منطقه به شهر الحاق خواهد شد.

فرماندار پلدختر اضافه کرد:با توجه اینکه محور پلدختر به خرم آبادمحوری توریستی بوده و از مناظر زیبای طبیعی بهره مند است با تلاش های نماینده عالی دولت در استان محور به عنوان محور گردشگری انتخاب شده و این پیشنهاد شخص استاندار لرستان بوده که دستاوردهای خوبی در حوزه گردشگری خواهد داشت.

وی افزود:امروز جامعه به واقع بینی،وحدت و انسجام نیاز دارد و همراه و همگام با هم بایدمسایل شهرستان آسیب شناسی و تجزیه و تحلیل شوند زیرا ما لازم و ملزوم همدیگر هستیم .
فرماندار پلدختر گفت:باید از سیاه نمایی پرهیز کنیم و آیینه تمام نمای واقعیت ها باشیم.


وی ادامه داد: مردم در جریان کارها و فعالیت ها هستند و و به مقدمات کار در یک طرح و پروژه واقف هستند و هرکس برای یک کار و طرح و اجرایی شدن آن گامی برداشته است باید از زحماتش تقدیر شود حتی اگر تین طرح مدتی راکد بوده یا به علت نبود اعتبار روند کارش متوقف بوده باشد.

 وی گفت:  همه می گوییم فرمایشات مقام معظم رهبری محور است وقتی مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند یعنی اینکه این اقتصاد دانش بنیان است و باید دانشگاهها هم در این حوزه نقش ایفا کنند.درمنان ادامه داد:من از عملکرد دانشگاههای پلدختر انتقاد دارم و باید مشخص شوند این مراکز دانشگاهی در این حوزه چه نقش مثبتی ایفا کرده اند.

*لزوم ساماندهی فعالیت ها در فضای مجازی

رییس اداره فرهنگ ارشاد اسلامی پلدختر هم خبرنگاران و اصحاب رسانه را از محورهای فعالیت فرهنگی در جامعه عنوان کرد و گفت:  جلسه شورای فرهنگ عمومی پلدختر با محوریت آسیب شناسی فعالیت های مجازی و تجلیل از خبرنگاران پلدختر برگزار شده است.

فریدون کریمی فرد بر ساماندهی فعالیت ها در حوزه مجازی تاکید کرد و گفت:از این فضا باید در جهت استفاده آموزشی و بهینه گام برداشته شود و رسانه ها نیز جامعه را به استفاده از این مولفه ها سوق دهند.

رئیس دادگستری پلدختر هم با اشاره به آسیب های فضای مجازی گفت:در برخی آسیب ها دادگستری با خلا قاونی برای برخورد مواجه است .

بیژن سوری افزود:آسیب های اخلاقی و اجتماعی و تقلید از فرهنگ غرب در کنار عدم نظارت بر این فعالیت ها آسیب های را به وجود آورده که فضاهای مجازی آرامش و بنیان نظام خانواده را هدف قرار داده است.

وی افزود:هر گونه شکایت از فضای مجازی و تخلفات در این عرصه از طریق دستگاه قضایی و پلیس فتای انتظامی قابل پیگیری است.

*لزوم گزینش وساماندهی سازنده خبرنگاران بر اساس ضوابط وشرایط

همچنین درویشعلی بخشیوند اولین خبرنگاران وپیشکسوت رسانه ایی پلدختر با اشاره به شرایط وضوابط خاص برای ورود به عرصه خبرنگاری گفت:

همچنین درویشعلی بخشیوند اولین خبرنگاروپیشکسوت رسانه ایی پلدختر با اشاره به لزوم بحث شرایط وضوابط برای وروود به حیطه حرفه خبرنگاری گفت:پیش از هرچیزاز مسئولین که یک روز را به تجلیل از خبرنگاران اختصاص داده اندتقدیر می کنم ولی با سابقه دایی که شهرستان ما در حوزه رسانه دارد اما متاسفانه شرایط وضوابط خبرنگاری را هنوز ما پیاده نکردیم .

بخشیوند افزود:اولین خبرنگار پلدختر در سن 20 سالگی بنده بودم ودر نشریات اطلاعات وجمهوری اسلامی فعالیت رسانه ایی می کردم وهمچنین اولین کتابفروشی را به خاطر کتابفروشی مجاهین خلق ضد خلق بغل دست آنها زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی راه اندازی کردم آن موقع کتابهای شهید بهشتی که هنوز به شهادت نرسیده بودند وهمچنین کتابهای شهید دستغیب وشهید نطهری وطباطبایی ودیگر مقامات ومراجع دینی را می آوردیم در برابرکتابهای آنهامی فروختیم.

وی ادامه داد:آن موقع فضای مجازی واین شبکه ها وجود نداشت ما سیصد تا روزنامه اطلاعات وسیصد تا روزنامه جمهوری سهمیه داشتیم ودرخواست می کردیم سهمیه رابرای مشترکین اضافه کنند .

بخشیوند با بیان اینکه چگونه است که شرایط وضوابط برای راه اندازی یک مغازه خدمات کامپیوتری این قدر سخت است ولی حوزه رسانه نه ، خاطر نشان کرد:آن موقع که ما شدیم خبرنگار سپاه پاسداران ،امام جمعه ومسئولین وقت می بایست تایید می کردند و تا تایید نمی کردند کسی خبرنگار نمی شد همینطوری نبود که هرکس از راه بیاید بشود خبرنگار ،شرایطی داشت وضوابطی بر آن حاکم بود حتی الان اگر می خواهیم برای راه اندازی یک مغازه مجوز بگیریم باید مراحل قانونی را طی کندلذا باید این مراحل قانونی را هم در باره حرفه رسانه بکار ببریم.

این فعال سیاسی سرشناس پلدختربا بیان خاطراتی از زمان فعالیت حرفه ایی خود تصریح کرد: مقام معظم رهبری که آن زمان ریاست جمهور بودنددر یکی از سفرهای خود به پلدخترآمدند که بنده اطلاع رسانی کردم و مقام معظم رهبری فرمودندیکی از بهترین وشیرین ترین مسافرت هایم به پلدختر بود آن زمان تشریف آورده بودند به ورزشگاه شهید سرمالیان وبارندگی شدید بود بعد مردم در فکر بارندگی نبودند ما هم چتر گرفتیم روی سر مقام معظم رهبری بعد رهبری فرموردند که چتر را برداریدومن هم مثل همه مردم هستم ومن این رویداد را چاپ کردم وعکس گرفتم که موجود است واین خبر منتشر ودر تاریخ تثبت شد.

بخشیوند ادامه داد:انعکاس گزارش واخبار درباره آب آشامیدنی پلدخترکه باعث شد که بودجه ایی برای آب شرب پلدختر برآورد کنند واخباری مبنی بر تخریب تنها مسجد جامع شهر پلدختر از دیگر رویدادهای خبری وچالشی من به عنوان یک خبرنگار در پلدختر بوده است .



رییس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان پلدختر همچنین تاکید کرد:حالا باید یک گزینشی توسط اداره ارشاد صورت بگیرد که هرکسی که می گوید من خبرنگارم گزینش شودتا هیچ فردی  نتواندسهل وآسان خبرنگار شودباید سخت گرفت که چه کسانی اینها را تایید کرده است ؟ ارشاد چگونه اینها را تایید کرده است؟ خبرنگاررسمی وافتخاری به چه معنی باید باشد؟

بخشیوند همچنین درخواست کرد فعالیت رسانه ای خبرنگاران پلدخترساماندهی شده ونشست های خبری نمایندگان ومسئولین با مجوز مدیران ارشد شهرستان برگرار شودتا در هر نشست خبری به اشخاص حقیقی وحقوقی توهین نشود.

پیشکسوت حوزه رسانه و خبرنگاری پلدختر خبرنگاران را چشم بینا وگوش شنوای مردم وپل ارتباطی با مسئولین دانست وگفت: نباید شرایط کار خبرنگاری به گونه ایی باشد که هرکس کار گیرش نمی آید خبرنگاربشود لذا باید برای گزینش خبرنگاران حتما برنامه ریزی در این خصوص صورت بگیرد.

درویشعلی بخشیوند در پایان با تشکر از استاندار به خاطر فعالیت های توسعه بخش ایشان ومحور گردشگری قرار دادن شهرستان پلدختر اظهار داشت: متاسفانه افراد مغرض هستند که می گویند استاندار سیاسی نیست حالا خبرنگاران باید فعالیت های استاندارمحترم جناب بازوند رابه خاطر فعالیت های عمرانی شان منعکس کنند وهمچنین باید با قلم ونوشتن در حوزه رسانه ها کسانی که در فضای مجازی دولت تدبیر وامید واستاندارمحترم کارشکنی وتخریب می کنند ایستاد.

گفتنی است که این جلسه از بهترین نشست های تجلیل از خبرنگاران در طی این سالهابوده که بدون حواشی و با آرامش به همت اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان وهمچنین فرمانداری پلدختر برگزار شد.

همچنین در این نشست خبرنگاران واهالی رسانه به آسیب شناسی بحث فضای مجازی وبیان مشکلات حوزه شهرستان پرداخته وبر لزوم ساماندهی وتکشیل کانون خبرنگاران پلدختر تاکید کردند

در پایان با اهدا لوح تقدیر از پیشکسوتان خبرنگاری وحوزه رسانه پلدختر آقایان درویشعلی بخشیوند،یوسف کامرانی ، غلامرضا مهرابی ، نورالدین احمدی ودیگر خبرنگاران واهالی رسانه تجلیل شد.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار