کد خبر: ۲۷۵۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵ 10 August 2016

به گزارش تابناک لرستان ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه ۱۷۷ تخت به تخت‌های بیمارستان شهید رحیمی اضافه‌شده است اظهار داشت: برای اولین بار در طول تاریخ در استان لرستان بخش طب هسته‌ای را راه‌اندازی کرده‌ایم.

بکوروش ساکی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: یک رسانه خوب سبب بالندگی و ایجاد نشاط در جامعه شده و شفاف‌گری و پرسش‌گری را در جامعه رواج می‌دهد.

وی با بیان اینکه سازمان هلال‌احمر یک انجیو بوده که رسالت امداد و نجات دارد افزود: هلال‌احمر وظیفه درمانی در داخل کشور نداشته در خارج از کشور و در شهرهایی مانند مکه، مدینه و کربلا درمانگاه دارد و ارائه خدمات می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان بابیان اینکه وزارت بهداشت طی سال‌های اخیر هیچ‌گونه مجوز داروخانه هلال‌احمر در هیچ جای کشور نداده و نمی‌دهد عنوان کرد: دلیل آن این است که فارغ‌التحصیلان داروسازی زیادی در کشور داریم که تأسیس یک داروخانه جدید مدت‌ها کار آن‌ها را به تعویق انداخته و ظلم در حق آن‌ها است.

وی با اشاره به اینکه از هلال‌احمر استان خواستیم که برای داروهای خاص خود که وزارت بهداشت آن‌ها را توزیع می‌کند داروخانه تأسیس کند تصریح کرد: هلال‌احمر این شرط را نپذیرفته و اعلام کرد که برایشان صرفه اقتصادی ندارد.

ساکی بیان کرد: نرم‌افزاری در حال تهیه است که آمار تمام داروهای موجود در انبار داروخانه‌ها را دارد و ابتدا به بیمار اعلام می‌شود که دارویش در کدام داروخانه موجود است و بیمار برای پیدا کردن آن اذیت نشود.

وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت سهم پرداختی از جیب بیمار از 25 درصد به سه تا شش درصد رسید خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح بیش از 100 میلیارد تومان تجهیزات به بیمارستان‌های استان تزریق‌شده که ورود یک ام آر آی برای اولین بار در بیمارستان شهید رحیمی یک نمونه از این‌ها بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان بابیان اینکه در یک و نیم سال اخیر 168 میلیارد تومان منابع اعتباری به دانشگاه علوم پزشکی لرستان اختصاص داده‌شده است گفت: کاهش هزینه‌های بخش دولتی سبب حضور زیاد مردم در این بخش برای درمان شده و خرید ساختمان استانداری نیز در همین راستا بود.

وی بابیان اینکه 177 تخت به تخت‌های بیمارستان شهید رحیمی اضافه‌شده است اظهار داشت: برای اولین بار در طول تاریخ در استان لرستان بخش طب هسته‌ای را راه‌اندازی کرده‌ایم.

ساکی با اشاره به اینکه درمان سرطان به سه روش شیمی‌درمانی، جراحی و رادیوتراپی انجام‌شده که در اکثر موارد هر سه روش لازم است افزود: به دلیل بالا بودن هزینه راه‌اندازی رادیوتراپی با بخش خصوصی وارد مذاکره شده‌ایم که این بخش به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی مالک رادیوتراپی نمی‌تواند با تعرفه دولتی ارائه خدمات دهد عنوان کرد: هزینه 25 جلسه رادیوتراپی یک بیمار سرطانی حدود 25 میلیون تومان است که نهایتاً سازمان‌های بیمه‌ای 50 درصد آن را پرداخت کنند و به همین دلیل پیگیر هستیم تا این دستگاه را از بخش خصوصی خریداری کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان بابیان اینکه سال گذشته جدای از طرح تحول یک میلیارد تومان به چهار هزار و 680 بیمار صعب‌العلاج کمک کردیم بیان کرد: در حال حاضر دو هزار تخت بیمارستانی در استان داریم که عملیات آغاز 500 تخت دیگر توسط قرارگاه سازندگی خاتم انبیا(ص) آغازشده است.

وی با اشاره به اینکه 30 درصد هزینه ساخت این تخت‌ها توسط وزارت بهداشت پرداخت می‌شود عنوان کرد: برای پرداخت مابقی در حال حاضر منبعی نداریم و قرارگاه به ما وقت داد که پس از ساخت و انتقال بیمارستان شهدای عشایر با فروش پنج هکتار زمین بیمارستان کنونی این مبلغ را پرداخت کنیم.

ساکی بابیان اینکه دو هزار مترمربع به اورژانس بیمارستان شهید رحیمی اضافه‌شده که به‌زودی متصل خواهد شد بیان کرد: تعداد تخت‌های ویژه استان را ظرف مدت یک سال ونیم 100 درصد افزایش داده‌ایم که امیدواریم بیمار اعزامی به‌جایی نداشته باشیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار