کد خبر: ۲۷۸۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵ 15 August 2016

به گزارش تابناک لرستان به نقل از پایگاه تحلیلی خبری" منار "هنرمند لرستانی گفت: همانگونه که تمام ادارات دولتی در برگزاری هفته فرهنگی لرستان در تهران، دست‎اندرکار هستند، به کمک حوزه فرهنگ نیز آمده و هنرمندان را حمایت کنند زیرا عناصر خوب فرهنگی را می‏‎بایست به‎صورت عملی پشتیبانی کرد و صرف وعده‎ها گرهی از مشکلات را باز نمی‎کند.

هفته فرهنگی لرستان؛ فرصت‌ها و چالش‌ها/10

"علی اکبر شکارچی"؛ نوازنده چیره‎دست کمانچه اظهار کرد: فرهنگ تا زمانی که در اندیشه و زندگی مردم جاری‎ست، نمی‎توان آن‎را به صورت کالا دید اما زمانی که معرفی می‎شود، به صورت کالا در می‎آید و دارای جاذبه می‎شود.

وی افزود: آنهایی که این هنر به لحاظ اندیشه و زیبایی‎شناسی مورد پسندشان واقع شود از آن تقدیر می‎کنند و بهای آنرا با جان می‌پردازند و این کار را به فرهنگ خود اضافه می‎کنند.

این استاد نوازندگی عنوان کرد: جایی که فرهنگی دارای ارزش‎های برجسته و در نظر عامه پسندیده است، در فرهنگ‎های دیگر نیز اثرگذار است. درست همانند یک نیروی جاندار سیال که از عده‎ای می‎گیرد و به عده‏ای دیگر می‎افزاید.

شکارچی گفت: با توجه به پتاسیل‎های فراوان استان به لحاظ مفرغ، صنایع دستی، ادبیات و موسیقی، لرستان دارای جاذبه‎های توانمندی‎ست تا یک قوم و سرزمین را معرفی کند.

این هنرمند لرستانی افزود: استان این ارزش و توانمندی را دارد که در نقاط مختلف کشور به‎خصوص مرکز تهران معرفی شود.

وی موسیقی را از جمله این توانمندی‎ها عنوان کرد و گفت: موسیقی لرستان در هر نقطه از ایران با بیان، اندیشه، ملودی و اشعار غنی و پربار شناخته شده است.

شکارچی در ادامه عنوان کرد: تمام عناصر فرهنگیِ خودجوش مانند گل‎های خودرو شروع به فعالیت کرده‎اند اما از این پس این دولتمردان هستند که می‎بایست در حمایت، پایداری و توسعه آنها گام‎های موثری بردارند تا این گل‎ها پژمرده نشده و آسیب نبینند.

وی در پایان گفت: همانگونه که تمام ادارات دولتی در برگزاری هفته فرهنگی لرستان در تهران، دست‎اندرکار هستند، به کمک حوزه فرهنگ آمده و هنرمندان را حمایت کنند زیرا عناصر خوب فرهنگی را می‏‎بایست به‎صورت عملی پشتیبانی کرد و صرف وعده‎ها گرهی از مشکلات را باز نمی‎کند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار