70 نهاد و سازمان با بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران همکاری خواهند کرد و آثار مکتوب و فرهنگی خود را به نمایش می گذارند.
کد خبر: ۲۷۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸ 26 April 2015
به گزارش ایرنا، در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران سازمان ها و نهادهای همکار در برگزاری نمایشگاه حضوری گسترده خواهند داشت، جانمایی ناشران توسط تشکل های مختلف انجام می شود و تا ششم اردیبهشت ماه سالن ناشران نهادها و سازمان ها آماده بهره برداری می شود.

به گزارش ستاد نمایشگاه، همکاری های خوبی میان وزارت نیرو، شرکت مخابرات استان تهران و شرکت ارتباطات سیار با مجریان نمایشگاه کتاب تهران برقرار شده تا زیرساخت های مناسبی در حوزه های برق، مخابرات و تلفن همراه فراهم شود.


** اهمیت حضور ناشران بین المللی در نمایشگاه بیش از حضور وزرای خارجی است

حضور ناشران بین الملل برای حوزه نشر نسبت به حضور وزرای کشورهای خارجی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

اسداله امرایی مترجم کتاب لائورا دیاس اظهار امیدواری کرد، وزارت فرهنگ و اشاد اسلامی فضایی برای خرید از بخش بین الملل ایجاد کند تا علاقه مندان به کتاب های این حوزه بتوانند به راحتی آثار مورد نظر خود را تهیه کنند.


** مفاخر گیلان به نمایشگاه کتاب تهران می آیند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه ششمین روز برگزاری نمایشگاه کتاب به استان گیلان اختصاص دارد، گفت: در این روز همراه با مفاخر و مسئولان استان گیلان در نمایشگاه کتاب تهران حاضر خواهیم شد.

فیروز فاضلی گفت: روز 21 اردیبهشت ماه برابر با ششمین روز برپایی بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران به استان گیلان اختصاص یافته است و ما کوشیده ایم در این روز برنامه های متنوعی را به عرصه نمایش بگذاریم.

وی ادامه داد: در این روز به همت شاعران گیلانی مراسم شعرخوانی برگزار خواهیم کرد. همچنین شایسته و اکسیر، از مفاخر و شاعران گیلان سخنرانی خواهند کرد. همچنین با هماهنگی هایی که به عمل آمده، تمام این برنامه ها به صورت زنده از صدا و سیمای استان به صورت زنده پخش می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان درباره سایر برنامه ها در این روز توضیح داد: وضعیت نشر استان گیلان، فرصت ها، مزایا و آسیب ها را در حضور مطبوعات بررسی و بحث خواهم کرد.

وی یادآور شد: از نمایشگاه بیست و هشتم بین المللی کتاب تهران انتظار وجود دارد که برای استان هایی که نامشان برای یکی از 10 روز نمایشگاه تعیین شده اختیارات و خدماتی محسوس به ناشران آن استان دهند به طوری که این تغییر واقعا قابل احساس باشد.


** حضور اورژانس تهران با 16 دستگاه آمبولانس در نمایشگاه کتاب

سیدرضا معتمدی معاون عملیات مرکز اورژانس 115 تهران گفت: این نهاد با آمادگی کامل و با 16 آمبولانس در نمایشگاه حضور خواهد داشت.

وی با اشاره به برنامه های این نهاد اظهار کرد: با توجه به اهمیت ایمنی نمایشگاه و برگزاری جلسات متعدد پیرامون این موضوع برنامه اورژانس تهران برای روزهای نمایشگاه مشخص شده است.

معاون عملیات مرکز اورژانس 115 تهران ادامه داد: برای رسیدگی به حال بازدیدکنندگانی که دچار بیماری شده اند، چهار کمپ در مصلی احداث شده و نیروها در این کمپ ها مستقر خواهند شد.

معتمدی در توضیح تجهیزات مستقر در نمایشگاه اظهار کرد: در این دوره از نمایشگاه هشت دستگاه آمبولانس، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، دو دستگاه موتور چهارچرخ و چهار دستگاه موتورلانس در نظر گرفته شده است؛ البته اینها نیروهای ثابت هستند و در اطراف نمایشگاه نیز نیروهای غیرثابت حضور خواهند داشت.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفت و گو با جهان» از تاریخ 16 تا 26 اردیبهشت ماه 1394 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می شود.


**چرا به جای کتاب از سریال های مبتذل ترکی صحبت می کنیم؟

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: مدتی است که در بستر بیماری هستم و اگر بیماری اجازه دهد در نمایشگاه کتاب حضور پیدا خواهم کرد.

رضا رویگری که مدتی است به علت بیماری تحت نظارت پزشکان است گفت: وضعیت جسمی مناسبی ندارم اما اگر بتوانم به نمایشگاه کتاب می آیم چراکه زندگی من با کتاب عجین شده است.

وی ادامه داد: نمایشگاه کتاب محلی است که به انسان آرامش می دهد زیرا بودن در کنار کتاب آرامش بخش است؛ به همین دلیل سعی می کنم هر سال در آن حضور پیدا کنم.

بازیگر فیلم «دلشکسته» در توضیح وضعیت مطالعه در کشور اظهار کرد: در بیشتر مکان هایی که پا می گذاریم نشانه هایی از کتاب و مطالعه مشاهده نمی شود و اگر در مترو یا اتوبوس هم کسی کتاب به دست است بدون شک آن کتاب، درسی است. در حالی که در کشورهای اروپایی شرایط متفاوت است.

خوانندهٔ سرود معروف «ایران ایران» ادامه داد: در گذشته وقتی دو نفر به هم می رسیدند در رابطه با آخرین کتابی که خوانده بودند صحبت می کردند در حالی که امروز تنها بحث مردم سریال های مبتذل ترکی است که هیچ سازگاری با فرهنگ ایرانی ندارد و تنها به سست کردن بنیان های خانواده می پردازد.

رویگری که آخرین بار با سریال «معراجی ها» روی آنتن رفت اظهار کرد: اسم کتاب باعث تحریک دانایی می شود به همین منظر توجه به این موضوع باید در اولویت برنامه های فرهنگی کشور باشد.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفت و گو با جهان» از تاریخ 16 تا 26 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار