کد خبر: ۲۸۰۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵ 19 August 2016

به گزارش تابناک لرستان ،امام جمعه بروجرد هفته دولت را فرصت مناسبی برای نقد منصفانه دولت دانست و گفت: نقد منصفانه باعث پیشرفت کشور می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بروجرد در مسجد امام خمینی(ره) این شهر افزود: دولتمردان در هفته دولت باید عملکرد یکساله خود را به مردم ارائه دهند.
وی با گرامیداشت یادو خاطره شهیدان رجایی و باهنر و 16 هزار شهید دولت گفت: باید نقاط قوت و ضعف دولت شناسایی و بررسی و اشکالات برطرف شوند.
امام جمعه بروجرد با اشاره به 31 مرداد روز جهانی مساجد اظهار کرد: 31 مرداد سال 1348 که مسجد الاقصی توسط صهیونیستها به آتش کشیده شد و در همان روز به دستور رضا خان مردم و روحانیون در مسجد گوهر شاد مشهد به خاک و خون کشیده شدند به نام روز مساجد نامگذاری شده است.
وی جایگاه و عملکرد مساجد در جامعه اسلامی را بسیار مهم و سرنوشت ساز خواند و افزود: عملکرد مساجد صرفا عبادی نسیت بلکه این اماکن، محل تعلیم و تربیت، رسیدگی به مشکلات مردم و عامل وحدت و اتحاد مسلمانان می باشند.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی افزود: مساجد باید سیاسی باشند و درست ترین تحلیل های سیاسی روز از این مکان های مقدس به گوش مردم برسند.
وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال گرفتن روحیه انقلابی از مردم هستند، اظهار کرد: امام جماعت مساجد و نمازگزاران باید با این توطئه دشمنان مقابله کنند.
به گفته وی در جامعه اسلامی ایران با کمبود مساجد روبرو هستیم و دولت و ملت باید برای ساخت این اماکن مقدس و جذب جوانان و نوجوانان تلاش کنند.
خطیب جمعه بروجرد در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه به انتشار فایل صوتی از دفتر مرحوم منتظری و بازتاب گسترده آن در رسانه های بیگانه اشاره کرد و گفت: دفتر منتظری در گذشته به کانون حمایت از منافقین تبدیل شده بود و امام خمینی(ره) در نامه ای به منتظری در ششم فروردین ماه 1368 گفت: بیشتر نامه ها و موضع گیری های شما نشان می دهد که لیبرال ها و منافقین باید در کشور حکومت کنند.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی افزود: منافقین 16 هزار تن از مردم کوچه و بازار و مسئولان تاثیرگذار نظام را ترور کردند و در دوران دفاع مقدس زیر چتر صدام با ایران اسلامی جنگیدند.
وی اظهار کرد: اعدام تعدادی از این منافقین بعد از عملیات مرصاد باعث شده است که امروز با انتشار فایل صوتی عده ای در داخل و خارج به نظام اتهام زنی کنند.
وی افزود: امروز که جریان مقاومت اسلامی در یمن، بحرین، لبنان و عراق به پیروزی نزدیک می شوند دشمن با این توطئه به دنبال زنده کردن منافقین در ایران است.
امام جمعه بروجرد گفت: دستگاه قضایی باید به صورت جدی با عاملان انتشار این فایل صوتی که حرف های منافقین را دیکته می کند، برخورد قانونی کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار