کد خبر: ۲۸۱۳۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹ 20 August 2016
 

به گزارش تابناک لرستان ،مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: ایستگاه چم مهر پلدختر همزمان با هفته دولت به بهره برداری می رسد.

 
علی امید سیفی  افزود: با افتتاح این ایستگاه، آب رودخانه کشکان به انتهای دشت منتقل می شود و کشاورزان می توانند از آن استفاده کنند.
وی با تاکید بر اجرای شبکه های 3 و 4 این ایستگاه توسط سازمان جهاد کشاورزی اظهار کرد: برای اجرای این طرح 70 میلیارد ریال هزینه شده و یکهزار و 250 هکتار زمین آبی می شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان ادامه داد: همچنین به مناسبت هفته دولت، شبکه 1 و 2 پایاب سد خان آباد الیگودرز بهره برداری خواهد شد.
سیفی افزود: برای اجرای این طرح با هدف آبی کردن یکهزار و 700 هکتار، بیش از 10 میلیارد ریال هزینه شده است.
عملیات اجرایی ایستگاه چم مهر پلدختر در سال 81 آغاز شده و تاکنون چندین بار افتتاح آن به تعویق افتاده و این در شرایطی است که شهرستان گرمسیری پلدختر که متکی بر بخش کشاورزی است در حدود یک دهه اخیر، خسارات بسیاری را به دلیل خشکسالی متحمل شده است.
سالانه در شهرستان پلدختر 40 میلیون متر مکعب از منابع آب سطحی و 58 هزار متر مکعب از منابع آب زیر زمینی به صورت غیر مجاز برداشت می شود.
در سال 230 میلیون متر مکعب از منابع آب های سطحی و حدود 15 میلیون متر مکعب منابع آبهای زیر زمینی شهرستان پلدختر قابل برداشت است.
دوم تا هشتم شهریور بنام هفته دولت نامگذاری شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار