مرکز آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر کرمانشاه:
مرکز آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر کرمانشاه گفت: درگذشت استاد بی‌بدیل، مسعود زنگنه، ضایعه‌ای بزرگ برای فرهنگ و هنر استان است
کد خبر: ۲۸۲۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴ 23 August 2016

به گزارش تابناک درکرمانشاه، کلُّ مَنْ عَلیها فَان وَ یَبقَی وَجْهُ رَبَّک ذوالجلالِ والاکرامِ (الرحمن، ۲۶ و ۲۷) درگذشت استاد بی‌بدیل، مسعود زنگنه، ضایعه‌ای بزرگ برای فرهنگ و هنر استان است. وی مربی و معلمی شاخص بود که هنرمندان این مرز و بوم را تربیت می‌کرد و نهال‌های فروانی را در مزرعۀ پاک موسیقی به یادگار گذاشته‌است تا هنردوستان، […]

کلُّ مَنْ عَلیها فَان وَ یَبقَی وَجْهُ رَبَّک ذوالجلالِ والاکرامِ (الرحمن، ۲۶ و ۲۷)

درگذشت استاد بی‌بدیل، مسعود زنگنه، ضایعه‌ای بزرگ برای فرهنگ و هنر استان است. وی مربی و معلمی شاخص بود که هنرمندان این مرز و بوم را تربیت می‌کرد و نهال‌های فروانی را در مزرعۀ پاک موسیقی به یادگار گذاشته‌است تا هنردوستان، سالیان دراز، در زیر سایۀ آن‌ها حلاوت هنر را به جان و دل، درک کنند.

استاد زنگنه به مثابۀ شمعی روشنگر، فضای هنر موسیقی استان را به نور خود روشن می‌کرد و با نفس خود وجود هنردوستان منور می‌ساخت. امروز تمامی اهالی فرهنگ و هنر استان داغدار و سوگوار فقدان یکی از مفاخر ارزش‌آفرین و ارزش‌آگاه خود است. مرکز آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر کرمانشاه خود را شریک غم از دست دادن استاد مسعود زنگنه می‌داند. با این حال مدیریت ،کارکنان، مدرسان و دانشجویان این مرکز، به نوبۀ خود، این ضایعه را به جامعه هنری و فرهنگی استان تسلیت گفته، برای بازماندگان صبر و برای استاد زنگنه علو درجات را از درگاه حق تعالی مسئلت می‌خواهیم.

زنگنه از اساتید برجسته فرهنگ و هنر بود که سالها به تربیت شاگردان و خلق آثار فاخر هنری در عرصه موسیقی پرداخت.زنگنه با استفاده از ابزار فلوت که ساز خارجی است توانست آثار ارزشمند ایرانی و کرمانشاهی خلق کند و با بهره گیری از سبک پاپ جوانان بسیاری را به خود جذب کرد.

این پیشکسوت موسیقی سال ۱۳۲۶ در کرمانشاه به دنیا آمد و برای اولین بار در کرمانشاه ساز فلوت کلیددار را به صورت ساز تخصصی انتخاب کرد و ردیف های موسیقی ایرانی را با این ساز نواخت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار