کد خبر: ۲۸۷۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷ 29 August 2016

به گزارش تابناک لرستان ،وزیر دادگستری گفت: دستگاه قضا نباید به کف و سوت برخی ها توجه کند و از مرز عدالت خارج شود.

  حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی روز دوشنبه در نشست شورای قضایی استان لرستان افزود: سر و صداها ماندگار نیست بلکه مهم این است که رزق و روزی ، عزت و ذلت به دست کسانی که جوسازی می کنند ، نیست.
وی ادامه داد: دستگاه قضا باید کار را برای خدا انجام دهد و نباید تحت تاثیر جوسازی ها حکم صادر شود.
وزیر دادگستری همچنین در پاسخ به درخواست رئیس کل دادگستری لرستان برای راه اندازی دادگاه تجدید نظر تعزیرات حکومتی گفت: چند نفر از قضات استان برای صدور حکم معرفی می شوند تا با حکم رئیس قوه قضاییه این دادگاه راه اندازی شود.

***اختیارات استان ها افزایش می یابد
وزیر دادگستری همچنین با بیان اینکه دولت نسبت به افزایش اختیار استان ها تصمیماتی گرفته، اظهار کرد: تلاش و اولویت دولت، توانمندکردن استان ها و دادن اختیارات به آنها است.
حجت الاسلام پور محمدی با تکید بر اینکه استان ها باید در حل مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خود تلاش کنند افزود: کار در مملکت تنها در گرو تصمیم مقامات کشوری نیست و بسیاری از مشکلات و موانع را مدیران می توانند در استان ها با تدبیر خود حل کنند.
وی ادامه داد: فکر نکنیم کارهای کشور تنها با تصمیمات در سطح بالا حل می شود چرا که تصمیم یک مقام استانی از مسئول کشوری کمترنبوده و تنها کیفیت تصمیمات فرق می کند.
وزیر دادگستری تاکید کرد: ممکن است تصمیم مسئول کشوری، ضریب بیشتری از جمعیت کشور را در بر گیرد که این یک تفاوت فاحش نیست.
وی همچنین گفت: علیرغم اینکه محرومیت لرستان از بسیاری استانها بیشتر است اما آمارهای ارائه شده استان در خصوص جرایمی از جمله بزه و سرقت کمتر از بسیاری استان ها بوده که این مهم بیانگر سطح بالای فرهنگی این دیار است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار