معاون برنامه‌ریزی استاندار لرستان :
کد خبر: ۲۹۴۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸ 11 September 2016

 

 معاون برنامه‌ریزی استاندار لرستان گفت: ۹۳۲ نفر عوامل اجرایی کار سرشماری را در استان لرستان بر عهده‌ دارند که از این تعداد ۵۵۰ نفر مأمور سرشماری است

علی هادی چگنی صبح امروز در جلسه ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 استان لرستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: در هر برنامه‌ای که تدوین می‌شود آمار و اطلاعات نقش اساسی دارد، هر چه در تدوین برنامه توجه کنیم ولی اگر آمار و اطلاعات صحیح نباشد به هدف نخواهیم رسید.

وی بابیان اینکه جمع‌آوری آمار و اطلاعات برای تصمیم‌گیری‌ها نقش اساسی خواهد داشت افزود: سرشماری تا سال 85 هر 10 سال یک‌بار انجام می‌شد که در دولت قبل به هر پنج سال یک‌بار تغییر یافت که بنا است بر اساس تصمیمی که دولت گرفته در سال 95 سرشماری انجام و مجدداً هر 10 سال یک‌بار انجام شود.

معاون برنامه‌ریزی استانداری لرستان عنوان کرد: سرشماری که در سال 95 انجام می‌شود نخستین سرشماری اینترنتی است که در دو مرحله انجام می‌شود.

وی بیان کرد: مرحله نخست از سوم تا 26 مهرماه به‌صورت اینترنتی و از 25 مهر تا 25 آبان ماه مأموران سرشماری با در اختیار  داشتن تبلت به درب منازل مراجعه می‌کنند و خانواده‌ها کد رهگیری را در اختیار مأموران قرار می‌دهند.

هادی چگنی بابیان اینکه سرشماری هر چه به صورت اینترنتی انجام شود هزینه کمتری دارد تصریح کرد: اطلاعاتی که جمع‌آوری می‌شود کاملاً محرمانه است و حتی مراجع قضایی نیز نمی‌تواند این اطلاعات را مشاهده کند.

وی خاطرنشان کرد: در اوایل مهرماه جلسه‌ای با مطبوعات استان در  راستای اطلاع‌رسانی انجام می‌شود؛ مأموران سرشماری علاوه بر اینکه لباس فرم طوسی‌رنگ بر تن دارند دارای کارت شناسایی هستند که مردم می‌توانند کارت آن‌ها را مشاهده کنند تا مشکلی ایجاد نشود.

معاون برنامه‌ریزی استانداری لرستان گفت: 932 نفر عوامل اجرایی کار سرشماری را در استان بر عهده‌دارند که از این تعداد 550 نفر مأمور سرشماری است.

وی بابیان اینکه زنگ سرشماری سوم مهرماه در مدارس استان نواخته می‌شود اظهار داشت: 182 دستگاه خودرو در راستای سرشماری همکاری لازم را خواهند کرد.

هادی چگنی افزود: آموزش‌وپرورش از طریق دانش آموزان و اولیاء آن‌ها، صداوسیما، فرمانداران، بخشداران و دهیاران نیز اطلاع‌رسانی لازم را داشته باشند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار