کد خبر: ۲۹۹۵۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱ 21 September 2016
سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد گفت: بی سوادی هزینه های مادی و معنوی فراوانی را به جامعه و فرد بی سواد تحمیل می کند.
 علی کورانی فر روز چهارشنبه در نشست شورای راهبردی و پشتیبانی نهضت سواد آموزی بروجرد در فرمانداری ویژه این شهرستان افزود: اگر افراد بتوانند در راستای سوادآموزی گام بردارند بسیاری از مشکلات آنها برطرف می شود.
وی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید برای ریشه کنی بی سوادی مصمم است لذا این کار با کیفیت مناسب در شهرستان بروجرد انجام می شود.
وی با تاکید بر لزوم شناسایی، جذب و آموزش افراد بیسواد افزود: نباید نگاه بخشی به موضوع سوادآموزی داشته باشیم بلکه باید از ظرفیت تمام نهادها برای ریشه کنی بیسوادی در جامعه استفاده شود.
مسئول نهضت سوادآموزی بروجرد نیز در این نشست گفت: در سال جاری طرح پالایش بیسوادان بروجرد اجرا شده است که در این طرح پنج هزار و 700 تن معرفی و از این تعداد تاکنون 220 بیسواد مطلق جذب کلاس های نهضت سوادآموزی شده اند.
امیر عزیزی افزود: زمینه جذب 262 فرد کم سواد بین 10تا 49 سال در کلاس های نهضت سوادآموزی بروجرد فراهم شده است که در حال حاضر این افراد مشغول به تحصیل هستند.
وی ضریب بیسوادی در شهرستان 350 هزار نفری بروجرد را حدود یک درصد عنوان کرد و گفت: برابر اعلام سامانه مرکزی پایگاه بیسوادی تهران سه هزار و 399تن در بروجرد بیسواد مطلق هستند.
عزیزی افزود: پارسال 15هزار فرد بیسواد در شهرستان بروجرد شناسایی و پالایش شد که از این تعداد یک هزار و200تن بیسواد بودند و 500 تن جذب کلاس های نهضت شدند.
وی اضافه کرد: 540 فرد دیگر به عنوان افراد کم سواد دوره های انتقال را طی کردند و 256 تن از این افراد قبول شدند.
وی گفت: طبق مصوبه هیات وزیران، مسئول باسواد کردن جامعه، تمام ادارات و دستگاه های دولتی و خصوصی هستند که آموزش و پرورش به عنوان یکی از این ادارات ساماندهی بی سوادان را به واحد سوادآموزی محول کرده است.
به گفته وی طرح کتابخوان، حلقه های کتابخوانی، خودآموز، فرد به فرد و طرح گروهی از جمله برنامه های در دست اجرای نهضت سوادآموزی برای ریشه کنی بی سوادی درجامعه است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار