کد خبر: ۳۰۰۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳ 22 September 2016
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن لرستان از انجام طرح بازنگری 70 روستا در سال جاری خبرداد.
«هادی جعفری» در مورد بازنگری مجدد روستاهایی که طرح هادی در آن‌ها انجام‌ شده است گفت: طرح هادی روستایی دارای افق 10 ساله است. وی ادامه داد: پس از پایان افق 10 ساله بازنگری طرح هادی روستا در دستور کار قرار می‌گیرد که در سال جاری طرح هادی 70 روستای لرستان را مورد بازنگری قرار می‌دهیم. جعفری افزود: بعد از طرح بازنگری و در صورت نیاز، طرح هادی بار دیگر در روستاهای مورد مطالعه اجرا می‌شود. معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان اظهار کرد: در سال گذشته طرح هادی در 520 روستای استان اجرایی شد.
این مسئول بیان کرد: در سال جاری پیش‌بینی می‌شود با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده طرح هادی در 100 روستای استان انجام شود.
جعفری ادامه داد: صدور اسناد مالکیت برای املاک روستایی فعالیت مشترکی است که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ثبت‌اسناد و املاک برای روستاهای بالای 20 خانوار و شهرهای کمتراز 25 هزار نفرجمعیت انجام می‌شود.
وی گفت: تا پایان سال گذشته 69 هزارجلد سند برای املاک روستاییان صادرشد.
 این مسئول در بنیاد مسکن افزود: تعداد کل روستاهای بالای 20 خانوار استان هزار و561 روستا است اما تعدادی از آن‌ها با هماهنگی استانداری و به دلیل واقع‌شدن در حوزه سدها، حریم راه‌ها و موارد دیگر از دستور کار خارج‌ شده‌اند.معاون عمران بنیاد مسکن لرستان اظهارکرد: در سال گذشته پرونده تهیه طرح هادی همه روستاهای بالای 20 خانوار استان که دارای شرایط لازم بودند به‌طور کامل بسته‌شد و هم‌اکنون این روستاها دارای طرح هادی مصوب هستند. جعفری افزود: در اجرای طرح‌های عمرانی با کم‌ترین هزینه بیشترین فعالیت را در سطح هر روستا داشتیم.
وی اظهار کرد: در سال گذشته علاوه بر طرح هادی، تهیه طرح منظومه روستایی را در دستور کار داشتیم و در این مورد از سال گذشته تهیه طرح منظومه روستایی بخش «ززماهرو » از توابع شهرستان الیگودرز را شروع کرده‌ایم.
جعفری در ادامه به ظرفیت‌های بالای گردشگری استان اشاره و بیان کرد: طرح هدف گردشگری در روستاهای بیشه دورود، امامزاده قاسم (ع) ازنا و روستای ولی‌عصر پلدختر تهیه‌شده و توسط این بنیاد دردست اقدام است.
جعفری گفت: موفقیت ما در به ثمر نشستن اجرای طرح‌های عمرانی فقط با مشارکت خود مردم به دست می‌آید. وی افزود: هراندازه میزان مشارکت مردم درزمینه فعالیت‌های عمرانی بیشتر باشد، مشکلات ما در زمان اجرای طرح‌ها کمترمی‌شود.
جعفری اظهارکرد: اگر اجرای طرح‌های عمرانی در روستاها به‌ اجبار انجام گیرد، به‌ طور یقین مشارکت به حداقل رسیده و روند انجام کار بسیار کند و سخت صورت می‌پذیرد.
جعفری هدف از مشارکت داشتن مردم روستا با مسئولان را ایجاد همبستگی دانست و اظهارکرد: انجام طرح‌های آبادانی، علاوه بر توسعه و پیشرفت روستاها، یکدلی مردم و مسئولان را در پی خواهد داشت. وی در ادامه به میزان ارائه قیر یارانه‌ای درسال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال 94 با در اختیار داشتن 12 هزار تن قیر، توانستیم 400 هزار مترمربع از معابر روستایی را به‌طور کامل آسفالت کنیم.
جعفری بیان کرد: اگر در زمان اجرای طرح، مردم، مشارکت لازم را با ما داشته باشند، خدمات مطلوب‌تری به آنان ارائه می‌شود.
وی رسالت بنیاد مسکن در سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل را خدمت به مردم دانست و اظهار کرد: مردم روستایی در زمان ابتدای انقلاب، دین خود را به کشور و میهن خود ادا کرده‌اند.
معاون عمران بنیاد مسکن  گفت: اجرای طرح هادی در روستاهای لرستان نشان از توجه دولت تدبیر و امید به روستاییان است.
جعفری گفت: در دنیای امروزی می‌توانیم با فراهم ساختن شرایط مناسب برای روستاییان، زمینه توسعه اقتصاد استان را در زمینه های مختلف فراهم کنیم.
منبع : همشهری لرستان 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
اما در 5 کلیومتری غرب مرکز استان روستایی با 200 خانوار هنوز طرح هادی ندارد اقای هادی جعفری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار