کد خبر: ۳۰۱۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵ 25 September 2016
نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد یکی از وظایف مهم مداحان را بصیرت افزایی و روشنگری نهضت عاشورا عنوان کرد.

آیت الله سید احمد میرعمادی شامگاه شنبه در همایش عاشوراییان استان لرستان که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی خرم آباد برگزار شد هیئات مذهبی، مداحان اهل بیت (ع) و ذاکران ائمه اطهار را چراغداران عزای سید الشهدا (ع) دانست و اظهار داشت: امام صادق (ع) در حدیثی می فرماید خدا رحمت کند کسی را که امر ما را احیا کند و برای ما مجلس بگیرد و از ما یاد کند.

دشمنان به دنبال کم فروغ کردن نهضت امام حسین(ع) است

وی کار مداحان را با ارزش و بافضیلت دانست و افزود: عده ای به درگاه پادشاهان و زراندوزان که برای به دست آوردن زر و زور مانند سگان زوزه می کشند و به هم حمله می کنند خدمت می کنند و مداحان به اهل بیت (ع) خدمت می کنند لذا اجر کار مداحان برابر با اجر رسالت است لذا مداحان باید قدر خود را دانسته و به نوکری امام حسین (ع) افتخار کنند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه مداحان باید پیام رسان نهضت خونین امام حسین (ع) باشند، تصریح کرد: پیام نهضت ابا عبدالله بندگی خدا، توحید، عدالت، صداقت، امانت، محبت، آزادی و پاکی است که هر کدام از این پیام ها عزت بخش بوده و منشاء تحولات بزرگ هستند.

آیت الله میرعمادی یکی دیگر از پیام های نهضت عاشورا را صبر و استقامت در برابر زورگویان و ظالمان دانست و افزود: پیام امام حسین (ع) تحول ایجاد می کند و ایشان از مردم می خواهند که زیر بار ننگ نرفته، سازش ناپذیر و مقاوم بوده و جهاد و شهادت را مایه افتخار بدانند.

وی دومین وظیفه مداحان را مسئله بدعت ستیزی و خرافه زدایی دانست و گفت: چیزی که نورانیت اسلام را از بین می برد بدعت و خرافه است و دشمنان به عظمت نهضت امام حسین (ع) پی برده و از آنجا که نمی توانند چراغ نهضت ایشان را خاموش کنند با بدعت، خرافه و چیزهایی که با روح این امام بزرگوار سازگاری ندارد می خواهند چراغ این نهضت را کم فروغ کنند.

روشنگری و بصیرت افزایی از وظایف مهم مداحان

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد افزود: اشعار سبک و ذلت آور، نقل مطالب ضعیف و خرافه، آلوده کردن مجلس اباعبدالله(ع) به چیزهای ناشایست مانند آهنگ های مبتذل، اشعار غلط، غلو کردن، روی آوردن به دروغ، استفاده از تمثال های غلط از ائمه و ... مجلس امام حسین (ع) را سبک می کند درحالی که مجلس اباعبدالله اخلاص می خواهد.

آیت الله میرعمادی وظیفه سوم و مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) را مسئله روشنگری و بصیرت افزایی دانست و گفت: مجلس امام حسین (ع) مجلس روشنگری است لذا در این مجالس باید احکام نورانی اسلام گفته شده و احادیث نورانی خوانده شود.

وی با بیان اینکه سینه زدن و مداحی کردن در مجالس عزاداری خوب است اما باید در کنار آن روشنگری و منبر هم باشد، تصریح کرد: باید در مجالس عزای سید الشهدا (ع) از وجود عالمان استفاده شود تا به سخنرانی و روشنگری بپردازند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه امروز ما باید اسلام ناب را معرفی کنیم، ادامه داد: امام حسین (ع) در نهضت عاشورا روشنگری کرد به طوری که در روز عاشورا هفت خطبه ایراد فرمود که همه این خطبه ها در راستای روشنگری بوده اند.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه باید معارف اهل بیت (ع) در مجالس عزای حسین (ع) بازگو شوند، یادآوری کرد: در مجالس عزاداری و هیئات مذهبی باید از منبری ها استفاده شود مانند گذشته که در لرستان شخصیت های برجسته ای منبر می رفتند و سخنرانی می کردند لذا باید این منبرها را زنده کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار