نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی :
عباس گودرزی در حاشیه بازدید از تالاب بیشه دالان بروجرد، اظهار کرد: با توجه به تصرف‌های که سال‌های گذشته بر منطقه بیشه دالان بروجرد انجام شده و بخش عمده‌ای از این منطقه تخریب شده، تلاش خواهد شد تا بخش‌های تصرف شده به محیط زیست برگردد.
کد خبر: ۳۰۱۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴ 25 September 2016

به گزارش تابناک لرستان ،عباس گودرزی در حاشیه بازدید از تالاب بیشه دالان بروجرد، اظهار کرد: با توجه به تصرف‌های که سال‌های گذشته بر منطقه بیشه دالان بروجرد انجام شده و بخش عمده‌ای از این منطقه تخریب شده، تلاش خواهد شد تا بخش‌های تصرف شده به محیط زیست برگردد.

وی با بیان اینکه باید تلاش بیشتری برای احیای این مناطق از جمله تالاب بیشه دالان صورت گیرد، افزود: از آنجا که بخش عمده‌ای از این منطقه در اختیار منابع طبیعی است، تلاش می‌شود تا این قسمت نیز در اختیار سازمان محیط زیست قرار گرفته و منطقه صید و شکار ممنوع بیشه دالان به منطقه حفاظت شده ارتقا یابد.

مصطفی مصطفی‌وند رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد نیز گفت: مساحت اصلی تالاب دالان بروجرد حدود 914 هکتار بوده که در سال‌های گذشته به دلیل مدیریت نادرست و تعرض کشاورزان منطقه، اکنون حدود 300 هکتار از این تالاب باقی مانده است و حدود 80 هکتار آن در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی افزود: هر هکتار تالاب 10 برابر جنگل ارزش اقتصادی و زیست محیطی دارد و تالاب‌ها به عنوان سیستم تصفیه طبیعی آب و تهویه هوا عمل کرده و تقویت کننده آب‌های زیر سطحی هستند.

مصطفی‌وند اظهار کرد: بیشه دالان از گذشته زیستگاه پرندگان مهاجری بوده‌ است که برخی ماه‎های سال را در این منطقه می‌گذرانند، علاوه بر آنجا جانوران بومی دیگری ازگروه پرندگان، دوزیستان، خزندگان و پستانداران در این منطقه زیست می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد گفت: احیاء بیشه دالان اکوسیستم را متحول می‌کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار