کد خبر: ۳۰۳۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۸ 28 September 2016
استاندار لرستان گفت: از وزارت نفت انتظار می رود با حمایت از سرمایه گذاری در استان لرستان، تامین خوراک لازم برای فعالیت بخش خصوصی و توسعه پالایشگاه و پتروشیمی در راستای توسعه لرستان گام بردارد.
 هوشنگ بازوند عصر سه شنبه در نشست شورای اداری استان لرستان در حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات افزود: هم اکنون پتروشیمی لرستان توسط بخش خصوصی فعال است.
وی اظهار کرد: استان لرستان در موضوع احداث پالایشگاه و توسعه صنایع وابسته به پتروشیمی مشکل دارد اما وزارت نفت هیچگونه سرمایه گذاری در این استان ندارد.
استاندار لرستان، انرژی را یکی از چالش های پیش روی توسعه این استان دانست و افزود: رئیس جمهوری به تازگی دستور ایجاد نیروگاه یکهزار مگاواتی در استان لرستان را صادر کرده است.
وی با بیان اینکه 750 مگاوات برق نیروگاه رودبار به زودی وارد مدار می شود، گفت: تخصیص نیافتن آب در حوزه کرخه، مشکلاتی را برای استان لرستان ایجاد کرده است.
وی بیان کرد: لرستان با پنج استان دیگر در حوزه کرخه قرار دارد و به تنهایی 44 درصد بارندگی های این حوزه را تامین می کند ولی در تخصیص آب مشکل دارد.
بازوند تصریح کرد: درصورت دادن مجوز تخصیص آب کرخه به استان لرستان، 20 هزار فرصت شغلی در این استان ایجاد خواهد شد.
وی بیکاری را دیگر چالش استان لرستان دانست و افزود: بیکاری جوانان استان آزار دهنده است که راه رفع آن جذب سرمایه گذاری و برطرف کردن موانع می باشد.
استاندار لرستان گفت: زیرساخت قوی برای جذب سرمایه گذار در استان وجود ندارد و دولت باید مشوق های ویژه ای از جمله پرداخت یارانه تسهیلات به سرمایه گذاران در لرستان تصویب کند.
وی با تاکید بر فراهم شدن تمامی امکانات برای جذب گردشگران اظهار کرد: باید با نگاه چاه نفت به مساله گردشگری توجه کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار