کد خبر: ۳۰۳۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹ 29 September 2016
جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: اگر چه جنگ تحمیلی علیه ملت ایران خاتمه یافته اما امروز دفاع مقدس در قالب مبارزه با استکبار جهانی و تکفیری ها تجلی پیدا کرده است.
  سردار حبیب الله توکلی چهارشنبه شب در گردهمایی رزمندگان گردان انبیاء شهرستان خرم آباد در هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه به فرموده امام خمینی (ره) حقانیت ملت ایران در جنگ ثابت شد، اظهار کرد: در هشت سال دفاع مقدس ملت ایران با رهبری امام خمینی (ره) حتی در برخورد با اسرای دشمن بر اساس دستورات دینی و شرعی عمل کرد و همین روحیات باعث شده که رزمندگان لشکر بدر عراق که مخالف رژیم بعث عراق بودند امروز به عنوان سربازان جمهوری اسلامی ایران در این کشور نقش ایفا کنند.
وی اضافه کرد: به واسطه عمل الهی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس کربلای معلی و نجف اشرف که روزی مسلمانان و به ویژه شیعیان حسرت حضور در این اماکن مذهبی را داشتند ، امروز آزاد شده اند.
سردار توکلی در ادامه به نقش کلیدی و اثرگذار رزمندگان استان لرستان و به ویژه گردان انبیاء شهرستان خرم آباد در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: برغم همه ایثارگری ها و رشادت های رزمندگان لرستان هیچ سندی برای اثبات این مهم در کشور وجود ندارد به گونه ای که کسی از نقش رزمندگان لرستان در عملیات هایی مانند کربلای چهار و حاج عمران اطلاعی ندارد.
وی اضافه کرد: رزمندگان گردان انبیاء هم در دفاع مقدس و هم بعد ار آن همواره در صحنه بوده و نام پرافتخار و جاودانی را از خود به یادگار گذاشته اند.
جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: رسالت سنگینی که امروز بر دوش رزمندگان گردان انبیاء قرار گرفته این است که باید ناگفته ها و تاریخ شفاهی جنگ و نقش رزمندگان این گردان را به تصویر بکشند.
وی افزود: هر کس در جنگ تحمیلی نقش داشته باید در قالب بیان خاطرات به صورت فیلم، نوشته و عکس به بیان واقعیت های دفاع مقدس کمک کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار