عاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان گفت: به هیچ عنوان از وضعیت کشتار در استان رضایت نداریم به طوری که استانداردها حتی در کشتارگاه‌های صنعتی و نیمه‌صنعتی رعایت نمی‌شود و ریشه این مشکلات در مباحث مدیریتی است.
کد خبر: ۳۰۹۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲ 09 October 2016

به گزارش تابناک لرستان ، سید سعید شاهرخی در دومین جلسه کارگروه سلامت ایمنی و امنیت غذایی استان بیان کرد: کشتار غیرمجاز دام زنده در ورودی خرم‌آباد شکل نامطلوبی دارد و منظره بدی را به شهر داده است که باید برای جمع‌آوری این دام‌ها دستگاه‌های ذیربط اقدام کنند.

 

وی اظهار کرد: به هیچ عنوان از وضعیت کشتار در استان رضایت نداریم به طوری که استانداردها حتی در کشتارگاه‌های صنعتی و نیمه‌صنعتی رعایت نمی‌شود و ریشه این مشکلات در مباحث مدیریتی است.

شاهرخی ادامه داد: جدیت، قاطعیت و برخورد با کشتارگاه‌های غیرمجاز و فروش غیرمجاز زنده با استفاده از ابزارهای قانونی می‌تواند بسیاری از مشکلات در این حوزه را حل کند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان اضافه کرد: باید تا چند ماه مانده به پایان سال جاری اقدامات لازم برای جمع‌آوری دام‌های زنده ورودی شهرهای استان، برخورد با کشتارگاه‌های غیرمجاز و فروش غیرمجاز دام را انجام داد و اصلاحات لازم برای رسیدن به استانداردها را اجرایی کرد.

وی با تأکید بر اجرای 90 پروژه طرح پیوست سلامت، خاطرنشان کرد: برای مقابله و پیشگیری بیماری‌های مشترک بین دام و انسان دستگاه‌های ذیربط باید اقدامات لازم را انجام دهند و راهکارهای اساسی بررسی شود.

شاهرخی با اشاره به اینکه لرستان در صدر لیست مبتلایان به بیماری تب مالت است، افزود: باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای این مساله را درنظر گرفت و بین دستگاه‌های مختلف تقسیم کار کرد.

وی گفت: نظارت بر عرضه مواد خام و مواد لبنی یک موضوع بسیار جدی است و متأسفانه در شهر خرم‌آباد انواع تولیدات لبنی و گوشتی در مغازه‌های 12 متری غیراستاندارد به مردم عرضه می‌شوند و دستگاه‌های مربوطه باید جلوی فعالیت این واحدها را بگیرند.

معاون استانداری لرستان در رابطه با حیوانات ولگرد و جولان آنها در سطح شهر خرم‌آباد ادامه داد: سگ‌های ولگرد در حاشیه شهرها پرسه‌زنی می‌کنند و باید اقدامات لازم نیز برای جمع‌آوری یا امحاء آنها صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: یک بخش خصوصی باید متولی جمع‌آوری و امحاء پسماندهای غیرعفونی بیمارستان‌ها و کلینیک‌های خصوصی پزشکان شود تا گریبان‌گیر عواقب مشکلات ناشی از این موضوع نشویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار