مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان گفت : بسیاری از افراد و مسئولان و خانواده‌های لرستانی به گل مالی اعتقاد قلبی دارند به طوری که با نیت و نذر به گل مالی روی می‌آورند.
کد خبر: ۳۱۰۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷ 11 October 2016

 به گزارش خبرگزاری تابناک از لرستان ،مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک  با اشاره به این مطلب که آیین گل مالی سنتی دیرینه است، می‌افزاید: این رسم با اعتقادات مردم گره خورده است.

 

حجت الاسلام« سعید مهدوی امین »افزود: بسیاری از افراد و مسئولان و خانواده‌های لرستانی به گل مالی اعتقاد قلبی دارند به طوری که با نیت و نذر به گل مالی روی می‌آورند.

وی ادامه می‌دهد: در ادبیات ما هم یک نوع عزا و خاک بر سر ریختن ریشه در باورهای مردم دارد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان می‌افزاید: آیین گل مالی هرچه منطقی‌تر و عقلانی تر اجرا شود بدون شک مطلوب تر است بنابراین باید کاری کنیم که دید منفی ایجاد نشود.

وی بیان می‌کند: گل مالی در روز عاشورا فضای حزن آلودی را بر شهر حاکم می‌کند که این هم نشانگر اراده قلبی مردم لرستان به امام حسین(ع) است.

مهدوی به آتش روشن کردن اشاره می‌کند و می‌گوید: به هرحال زمانی که افراد عزادار درگل به طورکامل غلت می‌خورند سردشان می‌شوند و باید خودشان را خشک کنند.

مهدوی اضافه می‌کند: در قدیم این امر مرسوم بوده اما توصیه ما این است که مشعل را جایگزین هیزم کنند.چند سالی که بحث آن مطرح و اعتبار آن تعیین شده است اما تاکنون تخصیصی نداشته ایم.

خبرنگار :کریم داودی نژاد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار