کد خبر: ۳۲۲۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷ 02 November 2016
به گزارش تابناک یزد،دبیر ستاد یوم الله 13 آبان استان با تاکید بر این‌که روز 13 آبان نماد اعتراض به آمریکای مستکبر و روز ملی مبارزه با استکبار است، گفت: بر همین اساس برنامه ریزی شده تا در بیش از 60 نقطه از استان راهپیمایی 13 آبان برگزار شود. «سعید زارع» در گفت و گوی اختصاصی با همشهری اعلام کرد: این راهپیمایی‌ها به طور همزمان در سراسر استان، روز پنج شنبه 13 آبان ماه، ساعت 9 صبح آغاز خواهد شد. وی در خصوص مسیرهای راهپیمایی در شهر یزد تصریح کرد: این راهیپمایی در شهرستان یزد در دو مسیر انجام خواهد شد. مسیر اول از میدان شهید بهشتی آغاز می‌شود و به سمت خیابان امام خمینی(ره) و چهارراه شهدا ادامه می‌یابد.
زارع با بیان این‌که مسیر دوم نیز از چهارراه بعثت و خیابان قیام به سمت میدان امیرچخماق است افزود: تجمع نهایی در حسینیه امیرچخماق خواهد بود که امیدواریم حرکتی عاشورایی و اربعینی را در فضای این حسینیه از شهروندان استکبار ستیز یزدی نظاره گر باشیم. وی در ادامه به عمده برنامه‌های ویژه این روز اشاره کرد و گفت: این راهپیمایی همراه با سراسر کشور در قالب برنامه‌هایی متعدد در حوزه‌های فرهنگی و هنری با حضور اقشار مختلف مردمی به ویژه دانش آموزان و دانشجویان برگزار خواهد شد.
جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، در این باره افزود: مطابق با اهداف موجود، اقداماتی فرهنگی انجام شده است، به طوری که بیش از هزار برنامه در استان در زمینه شناخت هر چه بیشتر مردم و بهره مندی حداکثری آنها نسبت به شناخت با واژه استکبار و نیز برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم یوم الله 13 آبان تبیین شده است.
وی ادامه داد: برنامه‌های تبیین شده در این ایام، در فضاهایی همچون دانشگاه ها، مدارس، مساجد و حتی فضای مجازی با رویکرد توجه به بدعهدی آمریکا و جنایات صورت گرفته از سوی مستکبرین، تجلی ایستادگی ملت ایران در مقابل استکبار و بی اعتمادی به آمریکا به اجرا در خواهد آمد.
زارع همچنین افزود: ایراد سخنرانی از سوی آیت الله «محمد رضا مدرسی یزدی» عضو فقهای شورای نگهبان، برنامه تریبون آزاد، ایستگاه و کارگاه نقاشی، اجرای سرود عاشقان ولایت و پویش مردمی استکبار ستیزی تحت عنوان «ما به آمریکا اعتماد نداریم زیرا...» از برنامه‌های  13‌آبان در یزد خواهد بود. وی در ادامه به برگزاری کرسی‌های آزاد‌اندیشی و جلسات بصیرتی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در حوزه سخت افزار و نرم افزار نیز اقداماتی انجام شده است که طی چند روز آینده نتایج آن را در استان شاهد خواهیم بود.
جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با تاکید بر این‌که 13‌آبان تنها روز دانش آموز نیست، گفت: این مسئله نقطه ضعفی است که در استان وجود داشته و باید مورد بازبینی قرار گیرد؛ چراکه این روز، روز ملی استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم و استکبار است. وی تاکید کرد: برهمین اساس باید تلاشی مضاعف در منطقه صورت گیرد و با برنامه‌ریزی‌هایی مناسب، تمامی اقشار و افراد جامعه را به شرکت در این راهپیمایی دعوت کنیم و حضوری حداکثری به هم رسانیم. دبیر ستاد یوم الله 13 آبان استان در ادامه از روحانیون، اساتید، معلمان، دانش آموزان، دانشجویان و تمامی افراد متولی خواست در این زمینه همراهی و همکاری لازم را داشته باشند تا در زمینه مفهوم عمیق 13 آبان، در استان دارالعباده یزد حضور حداکثری داشته باشیم.
معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش وپرورش استان نیز ضمن گرامیداشت فرارسیدن یوم الله 13 آبان تاکید کرد: دانش آموزان در این مراسم با گرامیداشت مناسبت‌های این روز با ابعاد و حوادث تاریخی 13 آبان بیشتر آشنا می‌شوند.
«علی سرداری» حضور دانش آموزان در کرسی‌های آزاد اندیشی با موضوع استکبار‌ستیزی، برگزاری مسابقات نشریه دیواری، حضور مبلغین و افراد صاحب نظر در مدارس را از برنامه‌های هفته مبارزه با استکبار جهانی خواند. وی عنوان کرد: برگزاری دعای ندبه دانش‌آموزی و حضور دسته جمعی دانش آموزان در نماز جمعه از دیگر برنامه‌های مرتبط است.
همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار