کد خبر: ۳۲۷۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴ 12 November 2016
جاسم محمدی‌فارسانی، مدیرکل کمیته امداد لرستان امروز شنبه، ۲۲ آبان در جمع خبرنگاران، گفت: کمیته امداد استان لرستان در زمینه بیمه و خدمات درمانی نسبت به سال گذشته هدفمند‌تر شده و خدمات با کیفیت بهتری به مددجویان ارائه می‌شود.
وی افزود: یکی‎از کارهایی که توسط کمیته امداد در استان انجام می‌گیرد ارائه یارانه صد هزار تومانی به چهار  هزار کودک زیر شش سال به‌عنوان تغذیه و سوءتغذیه است که تحت عنوان کارت‌های تغذیه کودکان زیر شش سال به نیازمندان تحویل  داده می‌شود، که این موضوع نیز حرکت بزرگی برای رسیدن به اهداف عالی کمیته امداد است.
محمدی با اشاره به این‌که خیلی‌ها نمی‌دانند که کمیته امداد در زمینه حمایت کودکان نیز فعالیت دارد، اظهارکرد: طی تفاهم‌نامه کمیته امداد با بهزیستی که برای کمک به کودکان انجام گرفت، بهزیستی در مهدکودک‌های تحت‌پوشش خود اقدام به شناسایی کودکان دچار سوءتغذیه کرده و آنها را به کمیته امداد برای دریافت یارانه معرفی می‌کند.
محمدی ادامه داد: ما در حوزه مادی به سرفصل‌های اصلی حمایت کمیته امداد از مددجویان نگاه می‌کنیم.
کمیته امداد نیازمند مددکاران متخصص و با تجربه‌ای است که بتواند در بدو ورود مددجو به مجموعه کمیته امداد، زمان مورد نیاز تحت پوشش بودن مددجو را تشخیص داده و به او نیز اعلام کند که تا خودکفا شدن چه‌قدر باید صبر کند.
وی با اشاره به این‌که مهمتر از حوزه مادی، حوزه معنوی است، عنوان کرد: جایگاه کمیته امداد در حوزه مسائل فرهنگی، تعمیق باورهای دینی و ارزش‌های اسلامی بسیار مناسب است.
محمدی با اشاره به این‌که در حوزه فرهنگی باید تمام تلاش خودمان را به‌کار ببندیم، بیان کرد: امروز کمیته امداد در پرونده نفوذ و در اقتصاد مقاومتی در زمینه پیوست فرهنگی و زیارت‌ها فعالیت می‌کند، به‌طوری‌که در پیاده‌روی اربعین امسال ۴۴۰ سهمیه برای اعزام داریم و تلاش می‌کنیم که این تعداد به ۵۰۰ نفر برسد.
وی با اشاره به این‌که کمیته امداد به هر نفر از این مددجویان کمک‌هزینه سفر اهداء می‌کند، عنوان کرد: همچنین کمیته امداد با تیم ستاد اربعین استان در نجف و در موکب‌های بین نجف و کربلا و در ساختمان‌ها و مدارسی که ستاد در کربلا تهیه کرده است، کار اسکان و آموزش این افراد توسط ستاد اربعین انجام می‌شود.
محمدی با اشاره به این‌که بخشی از مددجویان روز دوشنبه به‌سمت کربلا حرکت می‌کنند، بیان کرد: در بخش پرسنلی نیز بادستور رئیس کمیته امداد کشور، هر همکار در کمیته امداد می‌تواند یک هفته مرخصی تشویقی گرفته و در نجف و کربلا برای حضور در پیاده‌روی اربعین حاضر شود.
مدیرکل کمیته امداد لرستان با اشاره به این‌که اعزام مددجویان به کربلا در سراسر کشور و در تمام ادارات‌کل استان انجام می‌شود، اظهار کرد: در دهه آخر صفر برنامه‌هایی را به‌صورت روتین در محل اداره‌کل برای همکاران برگزار می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد لرستان با اشاره به برگزاری طرح «قرآن در خانه» برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد لرستان، تصریح کرد: این طرح‌ها نسبت جمعیت خانوار تحت پوشش برگزار می‌شود که باید سعی کنیم در کیفیت و تعداد آنها شاهد پیشرفت باشیم.وی ادامه داد: در حوزه اشتغال سال قبل حدود چهار هزار شغل ایجاد کردیم، هم از طریق تسهیلات بانکی و هم از طریق منابع بانکی، سود تسهیلات بانکی ۴ درصد و سود تسهیلات کمیته امداد  صفر درصد است.
محمدی تأکید کرد: کمیته امداد ۲۲ درصد سهم اشتغال استان را دارد و رتبه اول ایجاد اشتغال در استان در سال ۹۴ برای کمیته امداد بوده است.مدیرکل کمیته امداد لرستان به اشاره به قرار گرفتن استان لرستان جزو استانهای پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور، عنوان کرد: علی‌رغم این عمل،  اعتبارات و تسهیلات بانکی کمیته امداد ۷۰ درصد نسبت به سال ۹۴ کاهش داشته، و در سال ۹۴، ۶۰  تا ۷۰ درصد ابلاغ اعتبار ما توسط بانک‌ها پرداخت شده است.
وی با اشاره به این‌که کمیته امداد در حوزه آموزش، رایگان عمل می‌کند، ادامه داد: ما مددجویان جویای مهارت را به فنی و حرفه‌ای یا آموزشگاه‌های تحت‌نظر فنی و حرفه‌ای معرفی می‌کنیم.
محمدی با اشاره به این‌که در سال‌های گذشته  افتخار کمیته امداد بر افزوه شدن تعداد خانوارهای تحت پوشش بوده، عنوان کرد: زیبنده انقلاب اسلامی نیست که این تعداد افزایش پیدا کند، زمانی کار درست است که جامعه تحت پوشش با  توانمندسازی  از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شوند.مدیرکل کمیته امداد لرستان افزود: براساس برنامه ابلاغی، ما موظف هستیم در سال ۱۰ درصد از جامعه تحت پوشش خود را خارج کنیم.
در لرستان و دامنه زاگرس فرهنگ  متفاوت از جاهای دیگر است که بسیار فوق‌العاده و قوی بوده به‌طوری‌که امروز در استان ما و استان‌های هم‌جوار، برای خیلی از افرادی‌که متمکن هستند افتخار شده  که بگوید تحت پوشش کمیته امداد هستم و افراد زیادی را نیز داریم که کمیته امداد هنوز نتوانسته آنها را شناسایی کند.
وی افزود: به‌نظر می‌رسد یکی‌از نیازهای امروز استان لرستان شناخت دقیق فقیر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار