کد خبر: ۳۲۸۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴ 14 November 2016
شهرام ممدوحی اظهار کرد:توجه به تجمع عظیم و میلیونی اربعین حسینی و حضور زائرانی از کشورهای مختلف امکان سرایت بیماری‎های تنفسی واگیردار وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته برخی از زائران اربعین حسینی با علائم حاد تنفسی مواجه بودند، عنوان کرد: برخی افراد نیز به دلیل عدم رعایت برخی هشدارهای سیستم بهداشتی در زمان استقبال از زائران بازگشته از عتبات عالیات به این علائم دچار شدند. مسئول بیماری‎های واگیر و غیر واگیر شبکه بهداشت و درمان بروجرد تاکید کرد: علاوه بر اینکه زائران باید با رعایت نکات بهداشتی از سلامت خود محافظت کنند، استقبال‎کنندگان نیز باید نکات کلیدی توصیه شده در این باره را با هدف جلوگیری از ابتلا به بیماری‎های احتمالی رعایت کنند.
ممدوحی بیان کرد: پرهیز از دست دادن و روبوسی کردن و رعایت حداقل فاصله با زائران بازگشته از کربلای معلی به مدت یک هفته برخی از سفارش‎های سیستم بهداشت و درمان برای زائران و دیگر شهروندان است.
وی تصریح کرد: اداره آموزش و پرورش نیز باید با آموزش توصیه‎های لازم به جامعه دانش‎آموزی از ابتلا و شیوع بیماری‎های واگیردار در زمان بازگشت زائران همایش عظیم اربعین حسینی جلوگیری کند.
این مسئول با تاکید بر اینکه سیستم درمانی باید گوش به زنگ بازگشت زائران کربلای معلی باشد، اظهار کرد: سیستم درمانی باید به منظور ارائه خدمات درمانی مطلوب به افراد مبتلا به بیماری‎های احتمالی در آمادگی کامل باشد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار