کد خبر: ۳۳۱۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸ 19 November 2016
نائب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان گفت: به زودی با حضور نمایندگان این شرکت‌ها، انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان در اتاق بازرگانی لرستان تشکیل می‌شود.
محمدخاکی در جلسه‌ بررسی مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان لرستان، اظهار کرد: پیگیری مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق خود شرکت‌ها در قالب این انجمن نتیجه‌بخش‌تر خواهد بود.
وی با اشاره به اهمیت مفهوم دانایی و نقش آن در توسعه و بهبود زندگی بشر، افزود: دانایی و دانستن یا با مطالعه حاصل می‌شود یا با پژوهش و شرکت‌های دانش‌بنیان بر این اساس و با هدف تبدیل ایده به محصول شکل می‌گیرند.
خاکی با تاکید بر اینکه کشور ما از نظر تولید علم جایگاه بسیار خوبی دارد و از این حیث جزو چند کشور برتر جهان هستیم، تصریح کرد: این در حالی است که از نظر اقتصاد دانش‌بنیان جایگاه مناسبی نداریم و این نشان می‌دهد که هنوز نتوانسته‌ایم ایده‌هایمان را به محصول تبدیل کنیم.
نائب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان با تاکید بر ضرورت عارضه‌یابی این مسأله، اضافه کرد: لازمه‌ پیشرفت کشورها وابسته به دانش‌بنیان بودن اقتصاد است.
وی بیان کرد: متاسفانه ما در کشور هنوز با مشکلات تولید دست و پنجه نرم می‌کنیم، این در حالی است که کشورهای توسعه‌یافته از این مرحله عبور کرده‌اند.
نائب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان گفت: آنچه در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان رخ می‌دهد، عجین شدن علم و عمل است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار