کد خبر: ۳۳۱۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸ 19 November 2016
در چهارمین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان لرستان که امروز شنبه، ۲۹ آبان به ریاست استاندار لرستان در محل سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، مراد روشنی، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به مصوبات سومین جلسه شورای ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت، گفت: در جلسه سوم این شورا مصوب شد در ورودی ادارات به‌منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وصیت‌نامه شهدا با اولویت شهدای مربوط به آن دستگاه به‌صورت یک قاب در معرض دید مردم و کارکنان قرار بگیرد.
وی افزود: در گذشته بیشتر تلاش ما مربوط به تصاویر و عکس شهدا بوده است که می‎طلبد اکنون با هدف ترویج سیره شهدا وصیت‌نامه و کلام شهدا مورد توجه جدی باشد.روشنی اضافه کرد: برخی از دستگاه‌ها نسبت به نام‌گذاری سالن‌ها به‌نام شهدا اقدام کرده‌اند و نیروهای نظامی و انتظامی استان نیز طی این مدت دیدارهایی با خانواده مغظم شهدا داشته‌اند. 
وی با تاکید بر لزوم توجه به وصیت‌نامه و سیره عملی شهدا، ادامه داد: خانواده‌های معظم شهدا نیز نسبت به این مسأله همکاری لازم را دارند و در فضای مجازی نیز اقداماتی در راستای معرفی وصیت‌نامه و سیره شهدا انجام گرفته است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در ادامه به فعالیت‌های آموزش و پرورش و صدا و سیمای لرستان در زمینه معرفی وصیت‌نامه و زندگی‎نامه و سیره شهدا اشاره کرد و گفت: هر کدام از دستگاه‌ها وصیت‌نامه و زندگی‌نامه شهدا را بخواهند بنیاد شهید استان آمادگی دارد وصیت‌نامه و زندگی‎نامه شهدا  را در اختیار  آنها قرار دهد.روشنی در ادامه خواستار اختصاص بخشی از تبلیغات تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر به تصاویر و وصیت‌نامه شهدا شد و  اضافه کرد: لازم است شهرداری نسبت به نام‌گذاری کوچه‌ها و معابر به نام شهدا نیز اقدام کند.
وی افزود: با توجه به این‌که تصاویری که از شهدا در برخی ادارات و یا معابر و میادین و آزادراه‌ها نصب است با مرور زمان کیفیت و رنگ خود را از دست داده لازم است نسبت به تعویض آنها نیز اقدام شود.
روشنی بر ضروروت نام‌گذاری آزادراه خرم‌آباد ـ اراک به‌نام شهید بروجردی (مسیح کردستان) و نام‌گذاری آزادراه خرم‌آباد ـ پُل‌زال به نام شهیدان رحیمی تاکید کرد و گفت: لازم است مدیران دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان و ازادگان اقدام کنند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان از افتتاح مجتمع توانبخشی جانبازان لرستان طی آذرماه امسال با حضور مسئولان کشوری نبیاد شهید خبرداد و اظهارکرد: لازم است دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و شرکت‌ها نسبت به استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران توجه بیشتری داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار